Нетуъркинг срещата, посветена на темата за корпоративната култура, събра близо 100 дами
Първото присъствено събитие на Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ) за 2024 г., посветено на корпоративната култура, събра близо 100 дами в NV Tower в последния ден на февруари. Форумът беше открит от председателя на Управителния съвет на организацията – г-жа Цветанка Минчева, която акцентира върху приоритетите и посоката на развитие на организацията за 2024 година.
По време на събитието бяха представени подходите на различни компании в изграждането, утвърждаването и управлението на корпоративната култура – предизвикателство за всеки лидер и всяка организация. Съчетанието на дискусионен панел и нетуъркинг коктейл имаше добавена стойност за членовете на СЖББ, като им предостави възможност да обменят идеи, да научат нови практични неща и да се заредят с позитивна енергия.
Основен лектор и модератор на дискусията беше Михаела Михайлова-Дьорфлер – бизнес лидер и консултант, член на Нетуъркинг работната група на СЖББ.
„Не можем да говорим за добавена стойност за собственик, акционери, клиенти преди първо да имаме добавена стойност за сътрудниците в компанията. И това е много повече от заплати, придобивки, обучения или тиймбилдинг веднъж в годината. Това включва отговорността на мениджмънта да създаде добра работна среда, и да изгради и подхранва организационна култура, в която хората могат да работят спокойно, да се ангажират на 100% с ум и сърце и да развият пълния си потенциал. Чисто формално погледнато, разходите за човешки ресурси и корпоративна култура са оперативни разходи, но, особено в средносрочен и дългосрочен план, това е най-умната инвестиция, която можем да направим“, заяви във встъпителните си думи Михаела Михайлова-Дьорфлер. В продължение на 15 години тя е била част от ръководния екип на EVN България и е била силно ангажирана с развитието на корпоративната култура и въвличането на цялата организация във формулирането на принципите на работа. „Корпоративната култура не е проект, а начин на мислене. Това е маратон, за който трябва да имаме увереност, кураж, подкрепа и търпение, защото резултатите не идват веднага“, сподели още г-жа Михайлова-Дьорфлер.
В дискусията за смисъла, силата и цената на корпоративната култура се включиха Диляна Дочева, основател на „Дочева и партньори“; Ирина Крайчева, изпълнителен директор на „Юте Кредит България”; Марио Гърбешков, изпълнителен директор на „Глоубъл Деливъри Център на Hewlett Packard Enterprise” в България, както и изпълнителният директор на “ФАНТАСТИКО ГРУП” – Светослав Гаврилов.
„През 90-те години създадох моята фирма и в момента, в който бяхме повече от един човек си казах, че трябва да намерим начин всички да работим еднакво, т. е. за клиента да няма никакво значение кой му прави проекта, а да е сигурно, че получава едно и също качество. Тогава формулирах няколко правила, по които да работим всички. След години направих своя извод, че културата не е какво казваме. Културата е какво правим без да питаме” – разказа Диляна Дочева. Като консултант с дългогодишен опит в сферата на лидерството, емоционалната интелигентност и организационната култура, тя вярва, че културата е нещо много по-трайно от стратегията: „Защото това, което правим, може да се промени, но „кои сме ние“ остава много трайно и устойчиво във времето и изпълнява две много важни функции на бизнеса – културата привлича правилните хора, които да работят, но и правилните клиенти”.
Според Марио Гърбешков културата става все по-важна част от визитката на всяка компания. „Преди визитката бяха продуктите, услугите, стоките, но в момента на първо място е културата, ценностите. Това е особено важно за младото поколение“ – коментира изпълнителният директор на „Глоубъл Деливъри Център на Hewlett Packard Enterprise” в България. „Нашата компания има офиси в 166 страни в целия свят, което само по себе си означава, че има много културни различия в различните държави. Предизвикателство е как да се комуникират ценностите, които искаме всички да следват. Корпоративната култура е нещо, върху което трябва постоянно да се работи, да се усеща ритъмът, да се усеща пулсът на хората, това, което ги вълнува, което искат да кажат или направят“, добави Гърбешков. По думите му COVID-19 предизвика истинска революция в начина на работа, като и днес трябва да продължаваме да се учим как се живее в хибриден свят, в който екипите работят както в офиса, така и от домовете си. На въпроса как могат да си взаимодействат изкуственият интелект и корпоративната култура Марио Гърбешков добави, че „управлението на културата ще си остане задача на човека“.
Ирина Крайчева сподели практики от естонската финансова група „Юте Кредит“, чийто собственик всяка седмица публикува видеоклипове, с които разяснява за екипа вътрешния речник в компанията, а веднъж годишно компанията измерва „температурата“ в екипа чрез проучване на нагласите, търсейки качествена обратна връзка. „Резултатът винаги идва, когато са поети конкретни ангажименти към служителите, които се спазват. Това, което се казва, трябва да се вижда и в действията. Така се създава доверие. Трябва да се казват неща, които могат да бъдат изпълнени, защото в противен случай губите хора. Посейте правилните семена и ги отгледайте“ – заяви Крайчева. „Много е важно във всеки един момент, когато управлявате една компания, да припознавате ценностите и да държите вашият мениджмънт да е проводник на тези ценности“ – убедена изпълнителната директорка на „Юте Кредит България“. „За мен, като бивш спортист и капитан на отбор, са много важни етичността и подкрепата. Това винаги е на дневен ред“ – сподели още Ирина Крайчева пред аудиторията.
Аплодисменти предизвика и историята на българската семейна компания ФАНТАСТИКО ГРУП, представена от изпълнителния директор Светослав Гаврилов. Самият той е започнал кариерата си във веригата, работейки в супермаркет, а впоследствие преминава всички нива в йерархията. „Имах колежка в университета, която работеше във ФАНТАСТИКО. Тя ме предупреди, че ако смятам да работя в компанията, трябва да бъда сериозен и да съм готов за много работа. Оказа се абсолютно права. Още от първия ден попаднах в среда, която по никакъв начин не толерира симулиране на дейност и безотговорност. Естествено, тогава не съм се замислял за корпоративната култура, просто усетих, че ставам част от една общност. По-късно, когато започнах работа в централния офис на ФАНТАСТИКО и вече имах честта да работя с г-н Валери Николов, разбрах, че това усещане си има причина. И тази причина е точно корпоративната култура, базирана на семейните ценности на семейство Николови. Във ФАНТАСТИКО в основата на корпоративната култура е една дума „Отговорност“ – към екипа, клиентите, партньорите и обществото“, сподели Светослав Гаврилов. Той акцентира върху усилията на компанията да обучава екипа си от 3 400 души чрез тренинги на живо, но и чрез обучения в специално създадено онлайн приложение, чрез което всеки в екипа има достъп до огромен набор от информация.
След дискусията дамите имаха възможност за активен нетуъркинг с първокласен кетъринг от MyChoice, чаша вино и напитки, осигурени от NV Tower. Гостите получиха и специални подаръци от Милена Истаткова и „Клуб 200: Дъбче с бъдеще“ – дъбчета в саксии, закичени с мартеници.
0 коментара