Лидерска академия 2015/2016
Второто издание на проекта „Лидерска академия”
Второто издание на проекта „Лидерска академия”, създадено от сдружение „Съвет на жените в бизнеса в България”, е насочено към личностното и професионално развитие на дами от средния мениджмънт.
Два пъти повече кандидати в сравнение с миналата година подадоха документи за Лидерска академия 2015/2016. След внимателен подбор са избрани 41 дами. Най-младият кандидат тази година е дама на 24 години със собствен бизнес. Средната възраст на кандидатите е 40 години. Сред кандидатите има и няколко доктори на науките.
Избраните да учат в Лидерската академия 2015/2016 са представители на разнообразни икономически сектори – банки, информационни и комуникационни технологии, търговия, консултантски услуги, образование, производство, строителство, туризъм, държавна администрация и др. Основна част от участниците работят в София и са представители на малкия и среден бизнес, но има и участници от Пловдив, Пирдоп, Габрово, Варна, Ловеч, Бургас и Добрич.
Академията се финансира изцяло от компаниите от Съвета и е напълно безплатна за приетите в нея.
През втората учебна година в обучителната програма освен шестте обучителни модула се включва и един допълнителен – Design thinking. Ново е и това, че домакини на модулите са различни компании, които членуват в Съвета на жените. Така участниците в обучението могат да опознаят различни бизнеси.
Лидерската академия представлява едногодишно обучение от м. Май 2015 г. до м. Февруари 2016 г. в няколко отделни еднодневни сесии, посветено на развитието на личните и професионални умения (“Soft skills”) на участничките в работната среда. Всяка от еднодневните сесии ще бъде организирана веднъж месечно през работната седмица.
Юни 2015 г.
МОДУЛ I: ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ – УЧЕНЕ ЗА ИСТИНСКИЯ ЖИВОТ
Еднодневно обучение, насочено към самоопознаването на силните и слаби страни. Интензивен и предизвикателен за личността семинар, който разкрива какво означава да се справяш с промени чрез емоционалната интелигентност – приемане на емоциите и разбирането за това до какви резултати водят.
Юли 2015 г.
МОДУЛ II: КАРИЕРНО КОНСУЛТИРАНЕ – БИЗНЕС МОДЕЛЪТ ТИ
Систематизирано обучение, което помага за оптимизиране на най-важния бизнес модел от всички – самият ти. Участниците в Лидерската академия работят с визуалния Canvas Model за анализ на техния личен бизнес модел.
Септември 2015 г.
МОДУЛ III: ДАВАНЕ И ПОЛУЧАВАНЕ НА ОБРАТНА ВРЪЗКА
Участниците научават защо обратната връзка е важна, кога да я дадат, как тя да бъде конструктивна, започване на разговор, как се получава обратна връзка и как да се справят с различията в мненията. Модулът се проведе в “Нестле”. Изпълнителният директор Хуан Карлос Пералехо сподели опит с участничките.
Октомври 2015 г.
МОДУЛ IV: INCLUSION AT WORK – СИЛНИ И СЛАБИ СТРАНИ В ЕКИПА И ТЪРСЕНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТ НА ЕКИПА
Обучението е посветено на многообразието и се отнася до разнообразието от различията между хората в една компания. На семинара се обсъжда не само как хората възприемат себе си, но как те възприемат другите и как тези възприятия влияят върху техните взаимодействия.
Ноември 2015 г.
МОДУЛ V: DESIGN THINKING
Модулът се провежда в офиса на SAP. Целта е развиване на креативни способности и намиране на нестандартни решения на даден въпрос.
Февруари 2016 г.
МОДУЛ VI: EДИН ЗА ВСИЧКИ, ВСИЧКИ ЗА ЕДИН – ТИЙМБИЛДИНГ ЗА УЧАСТНИЦИТЕ В ЛИДЕРСКА АКАДЕМИЯ 2014/2015
Двете групи на Лидерската академия се обединяват чрез интерактивно обучение за работа в екип и сътрудничество.
Март 2016 г.
МОДУЛ VII: ЗАКЛЮЧИТЕЛЕН МОДУЛ И ОФИЦИАЛНА ЦЕРЕМОНИЯ ПО ВРЪЧВАНЕ НА СЕРТИФИКАТИ ЗА ЗАВЪРШВАНЕ
Сертификатите ще връчи кметът на София г-жа Йорданка Фандъкова – почетен член на Съвета на жените в бизнеса в България.