Ловеч 2022
Академия за предприемачи стартира второто си издание в Ловеч в края на октомври
Бизнес Академия за стартиращи предприемачи – BASE, ще бъде открита в Ловеч в края на октомври 2022. Второто издание е организирано именно там заради големия интерес и огромния позитивен отклик в обществеността от проведената първа програма. Проектът на Фондация „Америка за България“ и Съвета на жените в бизнеса в България е подкрепен от Общината и представлява иновативен курс за обучение, който е напълно безплатен за желаещите и включва както теория, така и практически занимания.
Програмата BASE има за цел да насърчи хората да инициират свой собствен бизнес, или ако вече имат собствена предприемаческа дейност, да я доразвият и разширят. По този начин се стимулира и цялостното подобряване на бизнес средата в региона.
Курсът на обучение включва откриваща сесия и 12 лекции. Сред лекторите и менторите ще бъдат успели български предприемачи, от които участниците ще могат да почерпят опит и знания. Решаване на казуси от практиката, работа в екип и създаване на виртуални бизнес компании също е час от програмата BASE.
Освен умения за построяване на основните на бизнес, участниците в курса ще усвоят методи за оценка на бизнес идея, управление на финанси и изработване на бизнес план.
Обучението завършва с представяне на бизнес плановете на участниците, които ще бъдат оценени от компетентно жури. Предвиден е и награден фонд.
Откриващата лекция на Бизнес Академията за стартиращи предприемачи ще бъде на 27 октомври /четвъртък/ от 17,30 ч. в залата на Общински съвет Ловеч.
Заявки за записване могат да бъдат подавани на email до 21 октомври на: sonya.demireva@womeninbusiness.bg и на телефон: 0894 656 130.
Формуляр за записване може да бъде изтеглен от тук:
КЪДЕ СЕ ПРОВЕЖДА
Ловеч, в залата на Общински съвет
КОГА
Всеки четвъртък
от 17:30 до 20:30ч.
ОРГАНИЗАТОР
Съвет на жените в бизнеса в България
За повече информация: https://baseprogram.bg/zapishi-se/
Програма
1 | Предприемачество. Какво е това? Защо предприемачеството е ценно? Къде се крие ключът към успеха? Характеристики на успешния предприемач. Мотиви за предприемаческа дейност. Предприемаческия процес „на бързи обороти“ – от А до Я. Откриване на благоприятни предприемачески възможности. |
27.10.2022 | Лидия Шулева бивш вицепремиер, собственик на Business Intellect, член на УС на СЖББ |
2 | Предприемачество. Раждане и развитие на предприемаческата идея От къде да започнем? Раждане и развитие на предприемаческата идея. Събиране на факти. Пазарно проучване. Бизнес план –защо пишем, за кого пишем бизнес план? Продукт/услуга – характеристики, жизнен цикъл, нововъведения. Какво е предимството на моя продукт/услуга. Какви нужди цели да задоволи продукта или услугата, какви допълнителни стоки/услуги мога да предложа. |
03.11.2022 | Мария Шейтанова консултант по бизнес трансформации, ExO консултант, Управляващ съдружник на CTM България, бивш изпълнителен директор на Токуда Банк и БАКБ |
3 | Проектите BASE Какво трябва да знаем? Как да организираме подготовката на проекта? Етапи на подготовка. Добрите примери и успешни бизнес модели. Какви грешки се допускат? Как да подготвим презентацията си ? Финансиране на проекти. Къде да търсим информация и как да се подготвим? | 10.11.2022 | Александър Грозданов създател и собственик на Dextrophobia Rooms |
4 | Проучване на пазара Верни ли са моите очаквания? Кои са моите клиенти? Идеалният клиент. Карта за поведение на клиента. Какво е моето послание? Кои са моите конкуренти? Социални мрежи | 17.11.2022 | Боряна Великова съосновател на АКВАБАР |
5 | Маркетинг и реклама Изграждане на моята марка. Маркетингов план. Как да рекламирам продукта или услугата си? Дигитални инструменти. Маркетингова кампания. | 24.11.2022 | Гергана Иванова Управляващ сътрудник The SMARTS, член на УС на СЖББ |
6 | Продажби Къде е пункта ми за продажби ? Как да го избера, организирам и устроя? Набиране на потенциални клиенти и продажби. | 01.12.2022 | Калина Станчева предприемач, собственик на консултантска компания за европейско и др. грантово финансиране |
7 | Правни аспекти Избор на юридическа форма. Регистриране, права и задължения на дружеството. Закриване, ликвидиране на търговско дружество. Работа с институциите. Регистрационни и разрешителни режими. | 15.12.2022 | адв. Габриела Велинова Управляващ съдружник в Адвокатско сдружение Фортекс Лигъл Сървисис, председател на Алумни клуба на СЖББ |
8 | Цени и ценообразуване Коя е добрата цена? Как да я определя? Ценови тактики и принципи. Минимална и максимална продажна цена. Как да си определим цената ? Организация на производството. | 12.01.2023 | Таня Цветкова социален предприемач, основател на Ателие ДЕКОР-социално предприятие, консултант по разработване и управление на европейски проекти |
9 | Финансово планиране на бизнеса Прогноза за продажбите, отчитане и анализ на продажбите. Печалба, разпределение на печалбата, рентабилност. Ресурсно осигуряване на предприемаческата дейност. Кредити и финансиране, лични финанси. Вземане на правилни финансови решения. | 19.01.2023 | Надя Захариева Америка за България Програмен Директор Бизнес, предприемачество и технологии |
10 | Счетоводство на фирмата и данъци Защо е важно да сте наясно със счетоводството? Задължения за водене на счетоводство. Счетоводни документи и съхранение на счетоводна информация. Заплати и социално осигуряване. Видове данъци и данъчни облекчения. Възвращаемост. | 26.01.2023 | Ганета Цолова Управител и собственик на дружество за консултантски и счетоводни услуги |
11 | Човешки ресурси Кои са хората от които се нуждая, за да работи фирмата, роли и отговорности, длъжностно изграждане. Формиране и развитие на екипа. Управление на времето. | 02.02.2023 | Зоя Паунова Генерален Почетен Консул на Швеция |
12 | Презентационни умения Умения за водене на преговори. Техники за представяне и защити на проекти. Представяне на проекти пред финансиращи институции и потенциални инвеститори. | 09.02.2023 | Кристина Крънчева Основател и управител на CM Consulting |
13 | Представяне и защита на бизнес плановете пред експертно жури. Излъчване на победители. | 23.02.2023 | Организатор: Соня Демирева Кънева Изп. Директор, СЖББ |
Лектори
Лектори BASE Ловеч
Лидия Шулева е управляващ партньор на консултантската компания „Бизнес Интелект“. Работила е като изпълнителен директор на Албена Инвест Холдинг. Била е Заместник Министър Председател, Министър на труда и социалната политика, Министър на икономиката, Депутат в Европейския и Българския парламенти. Лидия Шулева има повече от 25 години опит като бизнес и финансов консултант и мениджър. Понастоящем работи като консултант, ментор и коуч.
Лидия Шулева има магистърски степени по електроника и финанси, и множество специализации в страната и в чужбина, вкл. в Harvard Kennedy School. Председател на Специализирана комисия „Икономическо развитие“ към ГБТИК. Член е на Международната коуч асоциация ICF и на ICF България. Носител на Световната награда на ООН за „Хора, които променят света“.
Мария Шейтанова е член на управителния съвет и изпълнителен директор на „Токуда Банк“ АД от 2016 г. до октомври 2021г. Има богат опит във финансовия и консултантския сектор. Била е изпълнителен директор и член на управителния съвет на Българо-американската кредитна банка. Заемала е мениджърски позиции в други банки, както и в консултантската компания Deloitte. Магистър е по бизнес администрация от London Business School и магистър по вътрешна търговия от УНСС. Притежава допълнителни квалификации в областта на дигиталните трансформации и финансовите технологии от MIT и Wharton Business School. Мария, вярва в това, че съвместната работа на хората и технологиите е не само възможна, но може да е много продуктивна.
Александър Грозданов е роден в София и следва Компютърни науки във Факултет по математика и информатика в СУ. Започва кариерата си като консултант по ИКТ проекти за телеком оператори, като работи по две години по проекти в Белгия и Молдова. В последните 8 години е съосновател и изпълнителен директор на първите в България стаи на загадките – Dextrophobia Rooms. Програмен лидер е на програма BASE Sofia и подпомага алумни мрежата на програмата.
Алек вярва, че иновацията може да се крие, както във високите технологии, така и в на вид по прости неща като креативен подход при избор на локация, позициониране или извършване на процесите в компанията. Откриването на тази иновация е плод на задълбочено проучване и анализ на потребителското поведение, а правилното му приложение води до конкурентно предимство, изграждащо основите на новия бизнес. Опитът му показва, че водещи за последващата устойчивост на бизнеса са постоянния фокус и качество, заедно с мотивация на ръководния екип.
Боряна Великова е съосновател на единствената в България компания за студена пастьоризация на храни и напитки под високо налягане – АКВАБАР ООД. С помощта на прилаганата иновативна технология се произвеждат минимално обработени, по-натурални и по-здравословни продукти.
Завършва висшето си образование в Германия с бакалавърска степен по администрация и управление от Университета Констанц, както и магистърска степен по европеистика от Университета Хумболт. След придобиването на ценен опит в чужбина, се връща в България и работи по международни проекти в държавния и частния сектор. В свободното си време e лектор по „Социално предприемачество“ в Стопански факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ и с радост споделя своя опит с младите предприемачи.
Гергана Иванова е основател и партньор на комуникационната група The Smarts, в която влизат творческата агенция The Smarts, медиа агенция IQMedia, ПР агенция Параграф 42 и продуцентското студио Shoot!. Има над 21 години опит в българската комуникационна индустрия. През 2008 година заедно със своя колега Радо Бимбалов основават The Smarts, независима творческа агенция, която днес е сред водещите на пазара. Сред клиентите на групата са редица големи български и чужди рекламодатели и техните марки. The Smarts подкрепя безвъзмездно и редица каузи в три основни направления – защитата на деца в неравностойно положение, Борбата с тютюнопушенето и развитието на изкуството у нас. През 2017 година The Smarts слагат официалното начало на Практика, програма за обучение и вдъхновение в областта на комуникациите. Агенцията е многократно награждавана за рекламна ефективност на конкурса Effie Bulgaria, носител е на три награди ЕPICA от международния конкурс EPICA AWARDS, както и на награди от националния фестивал за реклама ФАРА. Гергана Иванова е член на УС на Съвета на Жените в Бизнеса в България и на УС на БДВО. Възпитаник e на Английската езикова гимназия гр. Бургас и Историческия факултет на Софийския университет Св Климент Охридски. Управленския си опит затвърждава в Executive Management Program към BEIED (2006-2007 г.). През 2017-2018 година завършва Executive Transition Program на ESMT Berlin.
Калина Станчева е консултант с 20-годишен опит в предприсъединителните и оперативните програми на ЕС, както и в международни грантови програми. Управлявани и разработвани проекти за български и международен бизнес по програми ОП “Иновации и конкурентоспособност”, ПРСР, ОП “Регионално развитие”, ОП “Околна среда”, ФАР и международни програми, като Erasmus, LIFE и др.
Професионалният й път започва от сдружение ИМКА – Габрово (YMCA – Gabrovo) като координатор работа с доброволци, включително доброволци от Корпус на мира, САЩ и по-късно като експерт проекти. Продължава в частния сектор като експерт ЕС финансиране в българския клон на германския холдинг AMK GmbH. Към настоящия момент е консултант по европейско финансиране за публичния и частния сектор, като до момента е подготвила и управлявала успешно над 100 различни проекта.
Инженер по екология и опазване на околната среда, специализирала в Martin Luther University, Halle – Wittenberg, Германия. Участник в Лидерска академия 2015 г.
Адвокат Габриела Велинова е завършила Юридическия факултет на Софийския университет „Свети Климент Охридски“. Притежава над 10 години опит в сферата на събирането и управлението на вземания, както и в областта на корпоративното право, облигационното и търговското право. През 2014г. става главен юридически съветник на компаниите от групата “Фронтекс”. Сертифициран медиатор към Центъра за спогодби и медиация към СРС и СГС и заместник председател на Центъра в периода Март 2018г. до Март 2019г. Съосновател на Правна Комисия към Асоциацията на Колекторските агенция в България с основен фокус към законодателни инициативи, касаещи сектора по събиране и управление на вземания в България и Европейския съюз. Член Асоциация на жените предприемачи в България “Селена” и лектор на инициативи на Асоциацията във връзка с насърчаването на предприемачеството при жените.
През 2019г. – 2020г. завършва Лидерска академия към Съвета на жените в бизнеса и става съосновател и председател на Алумни клуб към Лидерска академия на Съвета на жените в бизнеса.
Адвокат Велинова управлява и представлява адвокатското съдружие „Фронтекс Лигъл Сървисис” („ФЛС“) – водеща адвокатска кантора в България с 9-годишен опит в областта на търговското и облигационното право, както и в събирането и управлението на вземания.
Таня Цветкова e създател на Ателие ДЕКОР-социално предприятие. Бакалавър по Предучилищна педагогика (СУ “Св. Климент Охридски” – София) Магистър Счетоводство и контрол (УНСС – София) Магистър по Публична администрация, специалност Управление на Европейски проекти (ВСУ – Варна).
За себе си казва, че съчетава логиката на бизнеса и любовта към творчеството. Помага на хора с увреждания да имат възможност за достоен труд. Създава красиви и качествени продукти, които носят ползи и удоволствие на потребителите. Обожавам да помага, да дава практични съвети и стимулира хората да се развиват.
Надя Захариева е Програмен директор, „Бизнес, предприемачество и технологии“ във Фондация „Америка за България“. Завършила Международни икономически отношения в Университета за национално и световно стопанство в София. Тя има 18-годишен опит в инвестициите и банкирането. Била е Мениджър „Инвестиции“ в програмата за финансиране на хотели в Българо-американска кредитна банка, а преди това в Българо-американски инвестиционен фонд. От нея участниците в BASE научават принципите на финансовото планиране. Как да определят началния капитал, необходим за старта на бизнеса, какви приходи и печалби да очакват, какво е важно да знаят за съставянето на бизнес плана си.
Ганета Цолова притежава над 14 години опит като експерт в приходната администрация (НАП), както и 13 години като главен счетоводител в частна компания, предлагаща продукцията си на международни пазари. Собственик на дружество, предлагащо услуги в областта на счетоводство, финанси и данъци.
Зоя Паунова, Генерален Почетен Консул на Швеция Дипломиран магистър фармацевт с отдаденост и любов към науката и иновациите, в областта на медицината и технологиите. С бизнес образование в INSEAD, Франция и специализации във Великобритания, Швеция и САЩ, с три десетилетия богат професионален опит във водеща бионаучна фармацевтична компания АстраЗенека, три поредни години работодател на годината.
„Вярвам, че успехът е съвкупност от целеустременост, постоянство, себераздаване, трудолюбие и окрилящата вяра, че мисията е възможна“.
Кристина Крънчева е международен консултант по корпоративен етикет и протокол, основател и управител на СМ Consulting. Завършила е швейцарското училище за етикет и международен протокол Institut Villa Pierrefeu. Има лиценз за консултант по корпоративен етикет и международен протокол от The Protocol School of Washington®, САЩ, както и за имидж консултант от London Image Institute®. Притежава лиценз за България от Speakers Training Camp®, САЩ и е Executive Coach на Marshall Goldsmith Stakeholder Centered Coaching.
Кристина Крънчева е известен лектор с повече от 15-годишна практика, а обученията и семинарите ѝ се ползват с изключително голям интерес. Автор е на множество публикации в медиите и е чест гост в различни телевизионни предавания. Книгата ѝ „Бизнес етикет“ представя международния бизнес протокол и правилата за поведение в делова среда в близо 30 държави от целия свят.
Име: Юлиана Близнакова
Професионален опит: музикален педагог, модератор и водещ, организация, лотистика, планиране и реализация на различни типове събития, собственик и управител на Агенция за събития „Джули арт“ в Ловеч
Интереси: Планиране, организиране и реализация на частни и фирмени събития, създаване на интерактивни и образователни форми за музикални и артистични срещи на детска и младежка аудитория.
1. Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Как да създавам добре структурирано и подбрано съдържание на дейностите си;
◈ Огромен обем от информация за доказани практики, знания за най-нови тенденции в правенето на бизнес/техники, статистика, съвети/;
◈ Изключително удачно подбрани теми и лектори;
◈ Достъпен и разбираем език;
◈ Ясно си давам сметка, къде съм, колко знам и къде мога да си позволя да стигна;
2. С (в) какво ставате по-добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ Много по-уверена и наясно с полезните и небоходими компетентности по отношение на маркетинг, реклама, планиране, финаси, цени, ценообразуване;
◈ Да умея да правя реална оценка на конкретните обстоятелства в моя бранш и какво наистина мога да правя и е осъществимо
3. Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Да съумея оптимално да организирам и направя бизнеса си, да постигна професионално удовлетворение и адекватни финансови резултати.
4. Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Добре да преценят, какво могат, за преценят възможно ли е това, което искат да направят.
◈ Да прилагат и ценят точността.
◈ Обучението е, за да научим нещо полезно, а не да правим впечатление.
Име: Стоянка Станиславова Тодорова – Радева / Таня /
Професионален опит: Работила като Преводач и Мениджър маркетинг и продажби
Интереси: Свързани с езиковото обучение на деца по индивидуални програми, преводи .
1. Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Всяка среща от нашето обучение е като парченце от един голям информативен пъзел и всяка част от него носи своя принос за всеки по един или друг начин, така че да съумеем да подредим своята част по най-подходящия и съобразен с възможностите ни начин.
2. С (в) какво ставате по- добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ С контактите, новаторските идеи и желанието си за развитие въпреки трудностите на времето, в което живеем.
3. Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Мечтата ми е свързана със създаването на център за езиково обучение на деца с иновативен метод и подход , които да направят изучаването на чуждия език желано и атрактивно занимание за всяко дете.
4. Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Да подхождат с желание и постоянство, обучението ни дава уникални възможности, контакти, опит и информация, поднесени по един атрактивен и неповторим начин. Организацията е страхотна, а екипът е много точен. Бъдете готови за приятни срещи и изненади!
Име: Клара Сашева Баросова
Професионален опит: От 2000 до 2007 г. старши експерт в Държавен архив – Ловеч; от 2007 до 2013 г. ръководител архивен отдел в „ФеърПлей Интернешънъл” АД, София; от 2013 до 2015 г. публичен изпълнител в НАП София; 2015 – юрисконсулт в „Технокороза” АД, Ловеч; 2016 – главен инспектор в ”Инспекция по труда” Ловеч; от 2017 г. до сега старши експерт в Държавен архив – Ловеч.
Интереси: бродиране, скрапбукинг
1. Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Запознанството с хора с различни интереси, но в крайна сметка с еднакъв дух и стремеж към усъвършенстване. Споделянето и опита от лекторите и участниците ме убедиха, че успехът зависи от нас самите.
2. С (в) какво ставате по- добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ Поради факта, че имам само идея, обучението ми помага да разбера от къде да започна и че няма невъзможни неща.
3. Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Мечтата ми е създаване на арт ателие за изработка на сувенири с основен акцент българската шевица, която носи огън, чар и красота.
4. Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Моят съвет към участниците в следващото обучение би бил е да не спират да мечтаят, но и да работят за сбъдването на идеите си.
Име: Таня Стоянова
Професионален опит: счетоводство, застраховане, финансово планиране
Интереси: музика, книги, гоблени
1. Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Най-ценното е работата ни по групи, придобиването на нови знания и актуализиране на старите.
2. С (в) какво ставате по- добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ Със споделянето на общи идеи с другите участници.
3. Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Моята мечта беше да се запозная с нови хора от Ловеч, на които да разкажа за моя бизнес и които да ми покажат от своя. По този начин да се почувстваме като части на един жив организъм.
4. Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Включете се в обучението на BASE, защото там ще осъвремените своите знания и ще се почувствате полезни.
Име: Васил Цанов Димитров
Професионален опит: Тригодишен стаж в областта на земеделието, като агроном – специалист по трайни насаждения и градинарство.
Интереси: Интересите ми са в различни области: земеделие, туризъм, народни танци, музика, лов, дърводелство, каране на ски и др.
1. Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Добиваме по- ясна представа, по какъв начин да се организираме и да предприемем действия за подготвянето и стартирането на собствен бизнес. Срещаме се с хора, с богат опит и знания относно всяка стъпка по пътя, към постигане на целите ни.
2. С (в) какво ставате по- добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ Основно с натрупаните знания. Комуникацията с хора със сходни интереси, също ни е от голяма полза.
3. Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Моята цел е да създам собствен бизнес, като идеята ми е да направя малка овощна градина (ябълкова), къща за гости и крайпътно заведение (тип – капанче). На пръв поглед идеите ми за бизнес са три различни, но всъщност ще има пряка взаимовръзка м/у тях.
4. Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Да нямат притеснения. Да внимават в упражненията и да слушат внимателно лекциите. И най- важното- да задават въпроси.
Име: Емил Христов
Професионален опит: Зъботехник
Интереси: Зъботехника, фотография, спорт, четене на книги и нови технологии.
1. Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Получавам нови знания, които мога да приложа успешно в моята професия. Също така се запознавам с нови и интересни хора.
2. С (в) какво ставате по-добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ С помощта на лекторите придобивам повече знания, сигурност и увереност в себе си.
3. Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Програмата BASE ми предостави нови знания в различни области, които ще ми помогнат да постигна моята цел.
4. Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Ако искаш да успееш, запиши се!
Име: Станислава Георгиева
Професионален опит: преводач от немски и английски език
Интереси: книги, пътуване, живопис, западно-европейска култура
1. Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Научавам за последователността при реализирането на бизнес идеята и начина, по който се използват бизнес канавите, а лекциите по маркетинг променят подхода ми към работата.
2. С (в) какво ставате по-добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ Научих се да проявявам критично мислене в почти всяка една част от сегашната ми дейност.
3. Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Превод и издаване на книги на чужди автори.
4. Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Участвайте активно в груповите занимания. Запознайте се с всички участници в курса. Посветете се на обучението и срещите.
Име: Мариян Георгиев Димитров
Професионален опит: Служител на МВР; Управител на фирма за рециклиране на електронна скрап.
Интереси: Да започна да работя за себе си за да съм полезен на близките си и обществото
1. Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Най-ценното, което разбрах е колко малко знам и колко много още имам да уча. И, че пътят към успеха следва една закономерна последователност!
2. С (в) какво ставате по- добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ Със знанията които придобивам за да сбъдна мечтите си.
3. Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Със сигурност програмата BASE ще ми помогне да осъществя мечтата си да започна собствен бизнес, като повишава квалификацията ми, което ще ми помогне да реализирам потенциала си.
4. Ще представите ли Вашия проект на 8.09.2020?
◈ Не съм готов все още за да представя бизнас-план.
5. Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Мечта. Постоянство. Реализъм и Дързост.
Име: Ивелина Юлиянова Сярова
Професионален опит: В продажбата на облекла.
Интереси: Бизнес, фотография, психология, литература, кулинария, пътешествия, изкуство,
1. Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Помогна ми да структурирам идеите си.
2. С (в) какво ставате по- добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ В планирането. Това никога не ми е било силна страна.
3. Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Изработка на сувенири и бижутерия.
4. Ще участвате ли със собствен проект на финала на обучението?
◈ Ако успея да се справя с написването- да.
5. Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Присъствайте на всички лекции!
Име: Ивелина Георгиева Иванова
Професионален опит: В сферата на управление на човешките ресурси
Интереси: Обичам да чета книги – художествена литература ; обичам да пътувам и да откривам нови места в България и чужбина
1. Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Как да изградя своя бизнес план, така че той да бъде ефективен и настолна книга при изграждането и развитието на бизнес идеята
◈ Как да определя фазата, в която се намира бизнеса в неговото развитие. Върху какво е необходимо да се обърне внимание, според фазата на развитие на бизнеса, и къде да се насочат силите за да има успех и дълъг живот. Каква реклама е подходяща за конкретния бизнес, в зависимост от неговите цели и неговия мащаб.
2. С (в) какво ставате по- добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ По- добра съм в цялостното си виждане за стартиране и развитие на бизнес идеи
3. Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Моята мечта е да открия магазин за био храни и продукти в Ловеч
4. Ще представите ли Вашия проект на 8.09.2020?
◈ Не.
5. Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Бъдете внимателни и концентрирани, всяка презентация е важна и спомага за изграждане и надграждане на вашите знания и умения при реализиране на бизнес идеята, която искате да осъществите или да доразвиете в бъдеще
Име: Ганета Цолова
Професионален опит: 13 години като експерт в приходната администрация (НАП);
12 година като главен счетоводител в частна компания, предлагаща продукцията си на международни пазари;
6 месеца в държавна администрация;
Последните 6 месеца собственик на дружество, предлагащо услуги в областта на счетоводство, финанси и данъци.
Интереси: Професионални – икономика и финанси
В личен план – пътувания, природа, домашни любимци, книги, филми…
- Кое е най-ценното като знания, опит, споделяне, което получавате по време на обучението?
◈ Какво е предприемачеството праз погледа и опита на Лидия Шулева;
◈ Специалния подход към клиентите на Стефани и Илиян, и идеята бизнеса да предоставя на клиента не просто стока или услуга , а „преживяване“;
◈ „Пътешествието“ в сферата на Маркетинга с Гергана Иванова и теорията за 4-те „Р“
◈ Екипните практики на екипа на Тина Иванова за човешките ресурси;
◈ Новото за мен виждане за жизнения цикъл на компаниите на Стефан Апостолов, представен ни като жив организъм.
- С (в) какво ставате по- добри с участието си в курса на BASE Ловеч?
◈ Надявам се това да са знания, които ще използвам в бъдеще в практиката си като начинаещ предприемач.
- Разкажете ни за мечтата, за сбъдването на която ще ви помогне BASE програмата?
◈ Идеята ми е осъществяване на малък бизнес, в различна от до сегашната ми дейност сфера, който да бъде „преживяване“ първо за самата мен.
- Ще представите ли Вашия проект на 8.09.2020?
◈ Да
- Ако трябва да дадете един съвет на участниците в следващото обучение на BASE, какъв ще бъде той?
◈ Да бъдат активни както при възприемането на информацията, която получават и в практиките, в които участват, така и в комуникацията по между си.