Трима известни ПР експерти гостуваха на Съвета на жените в бизнеса в България

окт. 25, 2018Новини0 коментари

  • Доц. д-р Александър Христов, Любомир Аламанов и Даниел Киряков представиха Центъра за анализ и кризисни комуникации
  • Липсата на комуникация е гаранция за създаване на криза, смятат специалистите

PR2Трима известни ПР експерти – доц. д-р Александър Христов, Любомир Аламанов и Даниел Киряков, гостуваха на поредното от превърналите се в традиция After work събития на Съвета на жените в бизнеса в България. Те представиха създадения неотдавна от тях Център за анализ и кризисни комуникации и коментираха как трябва да се комуникира в случай на извънредна ситуация.

Любомир Аламанов представи новите тенденции в тази сфера – ролята на социалните мрежи, които ускоряват неимоверно кризите, фактът, че вече всеки може да бъде журналист, както и привнасянето на кризи от други държави. Той подчерта, че липсата на комуникация е равносилно на създаване на криза. „Когато си в криза, трябва да мислиш извън стандартните правила“, посочи от своя страна Даниел Киряков. Според Александър Христов е изключително важно комуникационната криза да се управлява там където е възникнала и да не се позволява нейното разрастване. Той препоръча при извънредна ситуация да се запази спокойствие, защото паниката пречи на трезвата преценка. На същото мнение е и Даниел Киряков. Любомир Аламанов обясни, че добрият подход в случай на криза изисква редовното подаване на информация към медиите, за да не я търсят те от извънрегламентирани източници. И тримата се съгласиха, че в такива ситуации трябва да има един говорител и най-добре това да е лидерът на организацията.

Любомир Аламанов специално подчерта и ролята на превенцията – анализът на риска е в основата на дейността на всяка компания. Процедурите за превенция предполагат компанията да поддържа постоянни отношения с медиите, както и собствената си висока репутация.

В заключение, тримата експерти представиха и своите препоръки за поведение в случай на криза, най-важната от които е: Не лъжете. Те подчертаха, че лъжата винаги задълбочава кризата. В подобна ситуация също така е важно да се запази спокойствие, да се поднесе извинение и да не се посочват бързи изкупителни жертви. И не на последно място, създателите на Центъра за анализ и кризисни комуникации съветват: Ако настъпи криза, не забравяйте да бъдете преди всичко хора.

а

0 коментара

Подайте коментар

Women In Business