- Изпълнителният директор на SiteMedia бе петият гост в инициативата young.LEADERS.talk
- Бъдете смели, любопитни и не се страхувайте от провал, каза Загорска на младите хора
Осем съвета как да бъдат креативни даде изпълнителният директор на SiteMedia Consultancy Ружа Загорска на стажантите от компаниите-членки на Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ). Това бе поредната среща от серията young.LEADERS.talk, организирани от СЖББ в рамките на Националната стажантска инициатива. Тяхната цел е да даде възможност на младите хора да се срещнат със своите модели за подражание – от ръководители и топ мениджъри на водещи компании до млади, успешни специалисти и предприемачи, и да почерпят опит от техните лични истории.
Ружа Загорска, която от 17 години успешно работи в сферата на маркетинга и комуникациите, говори пред младите хора за креативността, която днес все по-често фигурира като изискване към кандидатите за работа. Тя разказа за промяната в собственото й виждане за това какво означава да си креативен. Това е качество, което е далеч от емоциите, каза Ружа. Тя даде на стажантите своите осем правила как да бъдеш креативен. Първото е да бъдеш любопитен, да обичаш да задаваш въпроса „защо“ и да искаш да промениш нещата. На второ място креативният човек съумява да погледне на даден проблем от всички страни. Третата стъпка е умението да правиш причинно-следствени връзки между факти и информация, които на пръв поглед нямат нищо общо.
Много важно условие също така е абстрактното мислене. То е неизменна част от успешния брейнсторминг. При него най-напред специалистите дефинират проблема, след това идеи за неговото решение генерират хора от други професионални сфери и накрая тесните специалисти чрез абстрактно мислене преценяват коя от идеите може да е най-работеща. По този повод Ружа разказа как по подобен начин е била измислена технологията „Стелт“.
Петата стъпка за креативност, която тя препоръча на стажантите, е да бъдат упорити. Креативните хора не спират, докато не намерят най-ефективното решение, обясни Ружа Загорска. Важно е също така тези, които искат да бъдат креативни, да могат да обработват голям обем информация и да могат да погледнат на проблема от различен ъгъл. Седмата стъпка е смелостта. Креативните хора са смелите хора, чиито идеи могат да изглеждат шокиращи, но те не се притесняват да ги реализират, обясни Ружа. Тя обаче предупреди да се внимава, тъй като често се изпада в крайности. Последният съвет, но не и по важност, към стажантите бе да не се страхуват от провал. Няма по-ценен съветник от неуспеха, тъй като той ви показва какво не работи, каза Загорска. Според нея никой не се ражда с креативно мислене, то може да бъде развивано с упоритост и с желание за промяна.
Събитията в рамките на Националната стажантска инициатива на Съвета на жените в бизнеса в България продължават и през месец август с поредица посещения във водещи компании.
За четвърта поредна година Съветът на жените в бизнеса в България (СЖББ) провежда Националната стажантска инициатива „Оставаме в България”. Тя е насочена към най-младите бъдещи професионалисти и отново ще им даде шанс да докажат своите качества и умения, да навлязат в света на бизнеса и да получат възможности за развитие, подходяща среда и стимул за реализация в България.
Патрон на „Оставаме в България” е българският евродепутат г-жа Ева Майдел.
През 2018 г. Съветът на жените в бизнеса в България постави началото на поредицата Young.LEADERS.talk в рамките на Националната стажантска инициатива. Тяхната цел е стажантите от компаниите-членове на СЖББ да се срещат със своите модели за подражание – мениджъри, политици и млади специалисти, започнали кариерата си именно като стажанти, както и да посетят едни от най-големите корпорации в България. Така младите хора имат възможност да се запознаят със света на бизнеса, както и да видят как са организирани и как функционират компаниите.
0 коментара