Д-р инж. Боряна Манолова – председател на Съвета на жените в бизнеса в България и главен изпълнителен директор на Siemens България, споделя мнението си какво е важно, за да е успешен нетуъркингът като начин на комуникация:
Също като бизнеса нетуъркингът е процес, който има своите етапи и следва своя логика. За да е успешен, според мен в основата му стои ефективната комуникация.
Тя има значение както в процеса на първоначално установяване на контакт, така и в хода на поддържането на ползотворни и ефективни отношения.
За да е успешен нетуръкингът e изключително важно да съществува т.нар. реципрочност в комуникацията. Това означава, че е важно комуникацията, под каквато и да е форма – срещи, имейли, телефонни разговори, да се случва не само когато даден човек прецени, че това му е необходимо, но и когато отсрещната страна има повод. Важно е също да уважаваме интересите на хората, с които комуникираме. Като част от поддържането на ползотворни контакти смятам, че е полезно да обръщаме внимание и да търсим различни възможности за комуникация. Такива могат да бъдат (личен) празник, постижение или пък награда.
Изхождайки от собствения си опит бих казала и, че успешният нетуъркинг се поддържа с постоянност. Човек трябва да е последователен в комуникацията си и самият той да бъде активната страна в търсенето на такава.
Нещо много съществено, което вярвам, че е ключът към успеха, се състои и в умението ни да намираме малък личен елемент за човека, с който комуникираме. Това може да е нещо, което ни свързва по някакъв начин извън служебните теми и поводи – напр. общо хоби, общи интереси, спорт, пътувания, друго. Това би добавило още един аспект в общуването с него, който ще го направи още по-трайно и пълноценно.
0 коментара