NEW NORMAL FOR WOMEN @ LIFE AND WORK

СЖББ развива проектът NEW NORMAL FOR WOMEN & LIFE AND WORK заедно с Фондация „Конрад Аденауер“

„Новото нормално“, в което живеем, работим и общуваме вече повече от година и половина, е в основата на  проекта NEW NORMAL FOR WOMEN & LIFE AND WORK на Съвета на жените в бизнеса в България и Фондация „Конрад Аденауер“. В проекта в различни формати застъпваме темите като трансформацията на работната среда, повишеното натоварване, свързано с повишените грижи за близките – семейство и деца, за възрастните ни роднини, промяната в стила и начина ни на живот.

NEW NORMAL FOR WOMEN & LIFE AND WORK е продължение на онлайн конференцията „Поставя ли COVID-19 жените пред специални предизвикателства ?“ от 8 март, 2021 г. Събитието, на което присъстваха около 100 гости от бизнеса, медиите и неправителствения сектор, беше първото партньорство между „Съвета на жените в бизнеса в България“ и Фондация „Конрад Аденауер“.

Проектът NEW NORMAL FOR WOMEN & LIFE AND WORK съдържа три основни етапа:

·        Първи етап – представително проучване  „Новото нормално след COVID-19 и отражението му върху живота и работата на жените“ през юли 2021.

·        Втори етап –  60 дами от „Съвета на жените в бизнеса в България“ – членове или служители на членове на Съвета – участват в три фокус групи: на млади експерти; на оперативни мениджъри и на стратегически мениджъри, както и собственици на бизнеси. В този етап те имат възможност да работят по три основни теми:

o   Оценка и самооценка;

o   Управление на промяната;

o   Мотивация, екипност и лидерство по време на промяна  

Този етап на проекта има за цел през оценка и самооценка на „сегашното ни състояние“ да представи модели и добри практики за управление на промяната. В дискусионна среда да  поговорим за това как като лидери се справяме с динамичните промени и предизвикателства, да споделим какво научихме през последните 18 месеца, как пандемията промени представата ни и уменията ни за справяне с промените. А заедно с това  да се превърнем в дизайнери на промяната и да отделим време за себе си – какво АЗ бих могла да променя.

Обучението цели да се обсъдят инструменти за успешно управление на промяната, с които да разбираме какви са биологичните ни заложби да бъдем лидери, да мотивираме и да водим екипи, да установяваме връзката между психичните състояния и физически симптоми, да разпознаваме маркерите на доброто лидерство и да определим собствените си лидерски ресурси, за да свържем нивото на своята самооценка с начина, по който мотивираме  и управляваме хора, групи, екипи.

Вижте пълната програма тук:

Вижте резултатите от изследването на “Тренд”:

Третият етап е конференция  NEW NORMAL FOR WOMEN & LIFE AND WORK, която ще се проведе на 4 ноември 2021 г. в София.

Програма

Участници

NEW NORMAL FOR WOMEN @ LIFE AND WORK


Д-р инж. Боряна Манолова

Д-р инж. Боряна Манолова е председател на УС на Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ). Тя е глaвeн изпълнитeлeн диpeĸтop нa Ѕіеmеnѕ за България и Северна Македония.

Д-р Манолова  има дългогодишен опит в сферата на частния бизнес и корпоративното управление. Тя е част от ръководствата на водещи работодателски и браншови организации у нас.

Д-р Манолова е заместник-председател на УС на Конфедерацията на индустриалците и работодателите в България (КРИБ), член на на УС на Българската минно-геоложка камара (БМГК) и председател на Настоятелството на Висшето училище за телекомуникации и пощи (ВУТП).


Торстен Гайслер

Торстен Гайслер е директор на българския офис на фондация „Конрад Аденауер“. Между 2010 и 2016 г. той е директор на „Програма за върховенство на закона за Югоизточна Европа“ на фондация „Конрад Аденауер“. Между 2004 и 2010 г. г-н Гайслер е сенатор по околна среда, сигурност и обществен ред и втори заместник-кмет на град Любек.

Торстен Гайслер е бил член на Ландтага (парламента) на федералната провинция Шлезвиг-Холщайн от 1987 г. до 2004 г. През годините е бил заместник председател на парламентарната група на Християндемократическия съюз, говорител по правни въпроси, член на няколко постоянни комисии, заместник-председател на Комитета по федерални и европейски въпроси, член на Комисията за съдебни назначения, член на няколко анкетни комисии от 1987 г. до 2004 г.


Модератори


Виктория В. Блажева

Виктория В. Блажева е първи вицепрезидент, директор „Стратегия и бизнес“ в УниКредит Булбанк. Работи с екипите на банката и с висшия мениджмънт в създаването и изпълнението на стратегията на банката. Отговаря и за координацията в прилагането на ESG стратегията като част от бизнеса и дейността на банката. Преди това тя ръководи комуникациите на банката повече от 10 години. Виктория преподава корпоративни комуникации към българското представителство на London School of PR.

Тя активно подкрепя гражданския сектор като член на Съвета на директорите на Trust for Social Achievement, член на Съвета на жените в бизнеса в България, в борда е на Harvard Club of Bulgaria и др.

В своя блог Victory Corners – www.victorycorners.com и канал в YouTube тя създава съдържание за организационната ефективност, устойчиво развитие и др. Виктория има MBA от Warwick Business School. В момента прави и магистратура по отговорно и устойчиво управление в Софийския университет. Завършила е програмата „Кръгова икономика и стратегии за устойчивост“ на Judge Business School  и програмата „Устойчиви бизнес стратегии“,  на Harvard Business School. Има сертификати по анализ на данни за управление в London School of Economics; специализации по Fintech и Отворено банкиране към Centre for Finance, Technology and Entrepreneurship и др.


Евелина Славкова

Евелина Славкова, социолог и съосновател на социологическа агенция „Тренд“. С богат опит в електоралните, социални и маркетингови изследвания.


Катя Василева

Катя Василева е журналист в БНР. Старши редактор и водещ на предаването „Ритъмът на столицата“ по Радио София. Създател на отличения с ПР Приз 2021 „257 podcast“ за личностно и кариерно развитие, заедно с международния консултант по бизнес и етикет – поведенческия коуч Кристина Крънчева.

Катя Василева има дългогодишен професионален опит в сферата на маркетинга и комуникациите. Работи по мащабни проекти на водещата музикално-продуцентска компания Монте Мюзик. От 20 години е част от ПР екипа на Международния София Филм Фест. Между 2009 и 2016 г. е главен експерт „Маркетинг“ в дирекция „Реклама, маркетинг и издателска дейност“ на БНР. От 2006 до 2009 г. е ПР на Българския спортен тотализатор, а преди това (2003 – 2006 г.) е част от екипа на „Жокер медиа“.


Специално обръщение


Лиляна Павлова

Лиляна Павлова е вицепрезидент на Европейската инвестиционна банка от 2019 г. и отговаря за кохезионната политика; консултантските услуги, които предоставя банката, вкл. JASPERS и Европейския консултантски център по инвестиционни въпроси; ИТ управлението на банката; Съвместна европейска подкрепа за устойчиви инвестиции в градските райони (JESSICA); отношенията с Виенската инициатива; Стратегията за Дунавския регион. Тя отговаря и за дейността на Банката в България, Чехия, Кипър, Словакия, Словения, страните от района на Западните Балкани и Турция.

Преди това г-жа Павлова е била народен представител в Народното събрание на Република България. В периода май 2017 – декември 2018 тя е била министър за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018. Лиляна Павлова е била министър на регионалното развитие и благоустройството два мандата и заместник-министър в същото министерство.

Тя има богат опит в сферата на управление на европейски фондове и проекти от 1997 г. През периода 2002 – 2009 г. е била началник на отдел в Министерство на финансите.

Лиляна Павлова е доктор по икономика, има магистърска степен по публична администрация и европейска интеграция, както бакалавърска степен по Международни икономически отношения.


Ева Майдел

Ева Майдел e член на Европейския парламент (група на ЕНП) и председател на най-голямата организация на асоциации и граждански движения в Европа –  Международно eвропейско движение.

Приоритетите в работата на Ева Майдел са развитие и внедряване на иновации, технологии, подкрепа на предприемачите и устойчивите инвестиции в Европа, както и  по-качествено образование.

В Европарламента тя е член на Комисията по промишленост, изследвания и енергетика и Комисията по икономически и парични въпроси. Ева Майдел е координатор и говорител на групата на ЕНП в Специалната комисия по въпросите на изкуствения интелект в цифровата ера.

Два пъти е носител на приза „Евродепутат на годината“.


Панелисти


Цветанка Минчева

Цветанка Минчева е главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на УниКредит Булбанк.

От март 2020 до юни 2021 г. тя заема длъжността заместник главен изпълнителен директор на УниКредит Банк Румъния.

През годините Цветанка Минчева е заемала различни длъжности в УниКредит Булбанк. Като директор „Банкиране на дребно“ тя допринася и има водеща роля в развитието на банкиране на дребно, както и за внедряване на иновации в различни сфери на банката. В ролята си на директор „Глобално банково обслужване“ успешно реализира множество стратегически и трансформационни проекти.

От септември 2021 г. Цветанка Минчева е член на Управителния съвет на Съвета на жените в бизнеса в България.


Катерина Шопова

Катерина Шопова е директор „Човешки ресурси“ в Лидл България от близо 4 години. Има над 15 години опит и експертност в областта на човешките ресурси, натрупани в компании в различни сфери на дейност. В тях неизменно е работила за позиционирането на HR функцията като стратегически партньор на бизнеса при взимането на дългосрочни комплексни решения, включително такива, свързани с трансформацията на бизнес модела и корпоративната културата.

Катерина Шопова е избрана за HR мениджър за 2020 г. в наградите на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ).


Боряна Бошнакова

Боряна Бошнакова е консултант по развитие на лидери, екипи и организации, като вече пет години управлява собствен бизнес в партньорство с български и международни компании. Професионалната ѝ кариера започва през 1993 година в голяма мултинационална компания, в която за 24 години получава възможност да се развива в различни роли на местно, регионално и глобално ниво в области като развитие на хората, управление на бизнеса, маркетинг и продажби, управление на промяната. 

Боряна Бошнакова е член на СЖББ от октомври 2018, ръководител е на проект Алумни клуб „Лидерска Академия“, ментор е в програмата „IncredibleUs – Успешни заедно“. През юли 2021 създава модул „Управление на промяната“ за членовете на СЖББ, част от партньорски проект с фондация Конрад Аденауер.


Миглена Узунова-Цекова

Миглена Узунова-Цекова има близо 20 години опит в управлението на човешките ресурси, като от 2002 г. е част от HR екипа на А1. Кариерният ѝ път включва редица ръководни постове в А1, а от юни 2016 г. поема ролята старши директор и член на Лидерския екип на компанията.

Преди да се присъедини към водещия доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България тя е работила по международен проект с ABN AMRO Bank, а по-късно – в дирекция „Управление на човешките ресурси“ на ТБ „Биохим“.

Миглена Узунова-Цекова е председател на управителния съвет на Българската асоциация за управление на хора от 2019 г. и член на УС на Съвета на жените в бизнеса в България. През февруари 2021 година става член и на Икономическия и социален съвет, като представител на БАУХ.

Завършила е магистратура по английска филология от Софийския университет „Св. Климент Охридски”, специализирала е „Масови комуникации“ и притежава MBA диплома от Erasmus University, Нидерландия. Сертифицирана е от Cornell University, САЩ със специалност „Стратегическо управление на човешките ресурси“. Преминала е и Коучинг програма за лидери на Columbia Business School, САЩ.


Ирена Цакова

Ирена Цакова е директор „Разрешителни и правни дейности“ в „Дънди Прешъс Металс Челопеч“ ЕАД и „Дънди Прешъс Металс Крумовград“ ЕАД. Тя има магистърска степен по инженерна химия и „Екологичен мониторинг, контрол и здраве“. Кариерното ѝ израстване в „Дънди Прешъс Металс“ започва с работа по мониторинга и управлението на околната среда в Челопеч, а след това като ръководител на местния екип по околна среда, здраве, безопасност и сигурност. Като оперативен директор на „Дънди Прешъс Металс Крумовград“ ЕАД Ирена Цакова ръководи трудния процес по осигуряване на необходимите разрешителни за проекта за добив на злато „Ада тепе“, в това число и осигуряване на съответствие с високите и всеобхватни изисквания при изготвяне на оценката на въздействие върху социалната и околната среда. Тя отговаря и за сложните взаимоотношения със заинтересованите страни на местно ниво и се справя с изключителен апломб като част от екипа, управляващ първия нов златодобивен рудник в България за последните 40г.


Дарина Стоянова

Дарина Стоянова е изпълнителен директор на „Престиж-96“ АД от 2014 г. Компанията е един от най-големите производители в хранително-вкусовата индустрия в България и пазарен лидер във всички категории, в които оперира: бисквити, вафли и мини кейкове с марките Траяна, Мираж, Роден Край, Хипер, Троя, Споко, Ная, Мюсли, Престиж и Wellness. Преди това Дарина е работила за международната компания Хенкел повече от 14 години, като през последните 9 години е била президент на Хенкел България и е отговаряла за бизнеса с перилни и почистващи препарати в България, Румъния, Молдова и Албания.

Дарина Стоянова е сред основателите и член на управителния съвет на Съвета на жените в бизнеса в България и на асоциация Храни и напитки България.


Камелия Мончева

Камелия Мончева е Delivery Readiness Manager за ЕМЕА в HPE и председател на ресурсова група към HPE Women at Work Bulgaria. Тя има над 12 години опит в ИТ сферата. Започва като мениджър на партнъори на Хюлет Пакард през 2009, като тогава бизнесът, който управлява, е свързан с поддръжката на персонални компютри и принтери. По-късно кариерата й поема към управлението на хора и екипи. Преминава през лидерство на различни екипи като услуги и демографски особености. През този период ръководи трансформации на екипите и имплементиране на нови роли, както и трансфериране на съществуващи такива от Западна Европа в България.

Ръководи ресурсовата група за служители HPE Women at Work Bulgaria от 5 години, която подкрепя развитието на жени на лидерски позиции в ИТ индустрията. Отличена е с глобалната награда на Хюлет Пакард Ентърпрайз за жени таланти –  Women’s Excellence Award през 2019.

Камелия има бакалавърска степен по икономика, както и две икономически магистърски степени. Завършила е програма „Implementing Winning Strategies“ към Columbia Business School, както и Акредитирана Коучинг Програма към International Coaching Federation (ICF).


Петър Торнев

Петър Торнев e директор на Технологичния център на Аксенчър в България.

Работи в IT сферата повече от 15 години. Зaвършил е „Компютърни системи и технологии“ в  Технически Университет – Варна. Става възпитаник на Harvard Business School, след като завършва програмата за Leadership Development през 2015 г. През 2020 г. завършва EMBA в Американския университет в България.

Интересува се и се занимава с трансформация и усъвършенстване на лидерския потенциал и образование в България. Допринася за развитието на стратегии и иновативни решения в облачните технологии, киберсигурността, онлайн тръговията, мениджмънта, както и за прилагането на политики, свързани с културното, възрастовото и половото разнообразие в компаниите.


Бисерка Янева

Бисерка Янева оглавява дирекция „Човешки ресурси“ в „Асарел-Медет“ от месец януари 2020 г. Над единадесет години е била директор „Администрация и човешки ресурси“ в производственото предприятие на „Ийстман Кодак“ в България, а впоследствие над осем години е била HR директор в „Кауфланд България“. Завършила е право в Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и „Управление на човешките ресурси“ в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“. Кариерата й е започнала като научен сътрудник в Юридическия факултет на Софийския университет и после е продължила като юрисконсулт в държавната администрация, преди да се развие в областта на човешките ресурси в частния бизнес.

Women In Business