В рамките на 4 обучителни модула, част от бизнес академия BASE – Перник, участниците в програма научиха кои са предварителните стъпки и процеси, които трябва да следват, разработвайки своя бизнес идея.
Александър Грозданов, създател и собственик на Dextrophobia Rooms, запозна аудиторията с темата за добрите примери и успешните бизнес модели по време на третия модул в академията. Г-н Грозданов акцентира върху важната роля на предварително подготвения бизнес план за успеха на всяка предприемаческа инициатива. Презентацията му бе подкрепена с много примери от личния му опит, а някои от курсистите имаха възможност да представят и свои дейности. Срещата приключи с дискусия в неформална обстановка и споделяне на идеи за предприемачески начинания.
В следващата лекция от програмата на BASE – Перник участниците се запознаха с методиката на пазарното проучване. Лекторът Боряна Великова-Тошева, предприемач, съсобственик и управляващ директор на Аквабар и лектор в СУ „Св. Климент Охридски“, представи основните принципи на подготовка и провеждане на пазарното проучване – от появата на бизнес идеята до нейното реализиране. Лекцията предизвика огромен интерес сред курсистите, които имаха възможност да разберат какво стои зад дефинициите „иновация“, „добавена стойност“ и „пазарна приложимост“, както и да упражнят наученото по отношение на подготовката и провеждането на проучване на пазара. На финала на лекцията участниците в академията се включиха активно в състезанието по иновации, където представиха по групи интересни и иновативни решения и получиха свежи награди.
Модул 5 в беше посветен на темата за успешния търговски процес. Лекторът, Калина Станчева – предприемач, собственик на консултантска компания за европейско и друго грантово финансиране акцентира върху процеса за реализиране на продажба, предпоставките за успеха му и определяне мястото на продажба. Г-жа Станчева подкрепи темите с много примери и възложи на бъдещите предприемачи да решат реални казуси. Разделени по групи, те трябваше да приложат инструментите за директно и индиректно навлизане на пазара, да разберат как могат да използват инфлуенсърите като канал и не на последно място – ролята на дигиталния маркетинг. Калина Станчева отговори на множество въпроси и сподели голяма част от ценния си опит като успешен предприемач.
Надя Захариева, програмен директор „Бизнес, предприемачество и технологии“ на фондация Америка за България представи лекцията си „Финансово планиране на бизнеса“ в шестия модул на BASE Перник. Тя се спря подробно на това как се формира прогноза за продажбите, как се изгражда информираното предвиждане и планиране за бизнес дейността, кои са важните принципи за вземане на правилни финансови решения. Дискусията се разви в посока на ресурсното осигуряване на предприемаческата дейност и как вещото използване на тези данни помага за вземане на информирани и правилни бизнес решения.
За лекторите:
Александър Грозданов следва “Компютърни науки” във Факултет по математика и информатика в СУ “Св. Климент Охридски”. Започва кариерата си като консултант по ИКТ проекти за телеком оператори, като работи по две години по проекти в Белгия и Молдова. В последните 8 години е съосновател и изпълнителен директор на първите в България стаи на загадките – Dextrophobia Rooms. Програмен лидер е на програма BASE Sofia и подпомага алумни мрежата на програмата.
Боряна Великова – Тошева е съосновател на единствената в България компания за студена пастьоризация на храни и напитки под високо налягане – АКВАБАР ООД. С помощта на прилаганата иновативна технология се произвеждат минимално обработени, по-натурални и по-здравословни продукти. Завършва висшето си образование в Германия с бакалавърска степен по администрация и управление от Университета Констанц, както и магистърска степен по европеистика от Университета Хумболт. След придобиването на ценен опит в чужбина се връща в България и работи по международни проекти в държавния и частния сектор. В свободното си време e лектор по „Социално предприемачество“ в Стопански факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ и с радост споделя своя опит с младите предприемачи.
Калина Станчева е консултант с 20-годишен опит в предприсъединителните и оперативните програми на ЕС, както и в международни грантови програми. Управлява и разработва проекти за български и международен бизнес по програми ОП “Иновации и конкурентоспособност”, ПРСР, ОП “Регионално развитие”, ОП “Околна среда”, ФАР и международни програми, като Erasmus, LIFE и др. Професионалният й път започва от сдружение ИМКА – Габрово (YMCA – Gabrovo), като координатор работа с доброволци, включително доброволци от Корпус на мира, САЩ и по-късно като експерт проекти. Продължава в частния сектор като експерт ЕС финансиране в българския клон на германския холдинг AMK GmbH. Към настоящия момент е консултант по европейско финансиране за публичния и частния сектор, като до момента е подготвила и управлявала успешно над 100 различни проекта.Инженер по екология и опазване на околната
среда, специализирала в Martin Luther University, Halle – Wittenberg, Германия.
Надя Захариева е програмен директор „Бизнес, предприемачество и технологии“ във Фондация „Америка за България“. Завършила е “Международни икономически отношения” в Университета за национално и световно стопанство в София. Тя има близо 20-годишен опит в инвестициите и банкирането. Била е мениджър „Инвестиции“ в програмата за финансиране на хотели в Българо-американска кредитна банка, а преди това в Българо-американски инвестиционен фонд.
0 коментара