“Хоум офисът след края на пандемията – въпроси и практика” – това бе името на обучение, организирано от работните групи по Човешки ресурси и Правната към Съвета на жените в бизнеса в България.
То се проведе на 21 юни 2022 в зала на Стопанския Факултет на Софийския Университет и е първото от серия обучения по актуални трудово правни въпроси.
Лектор и модератор беше Милеслава Богданова – Мишева, адвокат, част от трудовоправната практика на „Комаревски, Димитров и съдружници“ и специалист по защита на личните данни. Милеслава представи основни моменти на трудовата мобилност в България, в рамките на Европейския съюз и в трети държави, организация на работното време и хоум офис.
В обучението участваха над 20 мениджъри човешки ресурси и юристи от водещи български и международни компании, членове на Съвета на жените в бизнеса в България.
Постепенното отминаване на пандемията от COVID-19 вече създава тенденция работодателите да предприемат стъпки за завръщането на служителите във физическите офис пространства. Служителите обаче сякаш вече имат очакването работата от разстояние да остане като възможност. В същото време правните аспекти и регулирането им са също на дневен ред.
Какво се промени в правилата за въвеждане на хоум офис за служителите след отпадането на извънредната епидемична обстановка? Какво представлява хибридният модел на работа и как да го въведем законно като практика в компанията? Какви правила и задължения възникват за работодателите, които разрешават работа от разстояние? А за служителите? Отговорите на тези и много други въпроси бяха обсъдени в хода на дискусията.
На 14 юли 2022 предстои втората сесия, свързана с начините по които се разделят работодателите и служителите.
0 коментара