На 14 юли 2020г. се проведе модул 5 от Бизнес академията за стартиращи предприемачи в Ловеч. Александрина Желязкова, Координатор Маркетинг проекти в Бенефит системс България, представи втората част на темата за Маркетинг и реклама изключително интерактивно – с много примери, добри практики и илюстрации.
По време на обучението участниците придобиха знания за изграждането на идентичност на търговската марка, постигането на консистентност в комуникацията, създаването на привлекателна витрина. Запознаха се и с тенденциите и съвременните подходи за маркетинг и реклама, научиха как да създават успешни стратегии за дигитален маркетинг, как да планират, провеждат и анализират цялостна маркетинг кампании и др.
Всички бяха поставени в конкурентна среда- с много ентусиазъм откликнаха, подготвиха и защитаваха проектите си, а най-добре представилите се- индивидуално и екипно, получиха награди от Бенефит Системс и СЖББ.
В края на обучението бе отделено внимание и на организацията и изготвянето на бизнес план. Десислава Алексиева – ръководител на проектите на BASE в Средногорие и член на СЖББ – запозна участниците с основните раздели на бизнес-плана, структура, съдържание и основни акценти, на които е необходимо да обърнат специално внимание.
Какво съдържа темата?
- Създаване на марката:
- Дефиниция за марка
- Какви аспекти от бизнеса трябва да сте дефинирали, когато започнете да изграждате марката си? – мисия на бизнеса, каква нужда задоволява той, ключови конкурентни предимства, целева аудитория;
- Елементи за изграждане идентичността на марката – име, слоган, тон на бранда, визуална идентичност (лого, цветове и графични елементи), постигане на желани възприятия;
- Процес по изграждане на консистентност в комуникацията, посланията и визията;
- Дискусия: примери за устойчиви и успешни марки. Какво ги е направило успешни?
- Екипна задача – изграждане на марка по предварително зададен бизнес казус.
- Изграждане на привлекателна витрина:
- Какво е витрина? Типове витрини (витрина на физическа локация; витрина на онлайн бизнес; витрина тип «лице на марката»);
- Основни принципи в изграждането на витрина – съобразяване на целевата аудитория с изгледа на витрината, витрината като инструмент за предизвикване на емоция у потребителите и стимулиране на потенциална покупка, структуриране на витрината спрямо особеностите на локацията и други.
- Представяне на нагледни примери за различните принципи;
- Екипна задача – изграждане на витрина на марката по зададения на екипа бизнес казус.
- Тенденции в маркетинга и съвременни подходи за комуникация и реклама:
- Представяне на различни подходи – Продажба не чрез търговски съобщения, а чрез емпатия, фокус върху качественото и навременно обслужване, отвореност към обратна връзка, постигане на прозрачност и спечелване доверието на клиента, разказване на истории, създаване на емоционална връзка с клиента и много други;
- Представяне на конкретни примери, илюстриращи тези подходи.
- Дигитален маркетинг
- Канали – Социални мрежи, уебсайт, онлайн магазин, имейл маркетинг, онлайн медии, платено търсене и други;
- Инструменти – управление на онлайн репутацията и оптимизация за търсачки (SEO)
- Маркетингови кампании – процес по планиране, провеждане, измерване и анализ на кампания.
- Планиране – дефиниране на цели и измерители за успех, изграждане на послание, канали за реклама и комуникация, бюджет, логистика, локация и др.
- Провеждане;
- Измерване и анализ – проследяване на резултатите спрямо целите и измерителите за успех;
- Представяне на реален пример за кампания;
Александрина Желязкова работи в Бенефит Системс България, по-добре познати с картите за спорт MultiSport, от близо 3 години. През цялото време е част от маркетинговия екип на компанията, като в момента изпълнява длъжността „Координатор маркетинг проекти“. Преди това се е занимавала с маркетинг и комуникации в различни неправителствени организации, където се запалва по идеята да работи в сферата. Завършила е Маркетинг и стратегическо планиране в Университета за национално и световно стопанство. Страстен почитател е на пътуванията, кулинарията, музиката
Десислава Алексиева е инженер, работи в Енергео като Търговски мениджър, ръководи проектите BASE в Средногорие и вече има 5 реализирани проекта в Панагюрище, Мирково и Ботевград.
Член е на СЖББ, активно участва в инициативите на Съвета, включва се като лектор и модератор на Стажантската инициатива „Оставаме в България“ и проекта „Инвеститори на бъдещето“ 2016.
0 коментара