- Стажантите от компаниите-членове на Съвета на жените в бизнеса в България гостуваха на рекламната агенция
- Да споделим опита си чрез платформата Praktika е най-добрият начин да честваме годишнината си, казаха домакините
Как се прави бизнес в сферата на комуникациите и рекламата, какви промени донесе дигитализацията и защо стажуването е важно и за младите хора, и за компаниите, които ги приемат. Това бяха темите, които бяха обсъждани при гостуването на стажантите от компаниите-членове на Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ) в рекламна агенция The Smarts. Компанията бе домакин на поредното събитие от серията young.LEADERS.talk, организирани от СЖББ в рамките на Националната стажантска инициатива. Тяхната цел е да даде възможност на младите хора да се срещнат със своите модели за подражание – от ръководители и топ мениджъри на водещи компании до млади, успешни специалисти и предприемачи, и да почерпят опит от техните лични истории.
Управляващите партньори на The Smarts Гергана Иванова и Радослав Бимбалов разказаха как преди десет години са предприели смелата крачка да стартират собствена компания, как се оцелява в този бранш и как се става най-добрият. В разговора участва и д-р Александър Христов, партньор и управляващ директор на PR агенцията „Параграф 42“, част от групата на The Smarts „Ние не сме успели хора, а успяващи. Борим се всеки ден, защото сме независими. Най-трудното нещо в България е да си независим“, каза Радослав Бимбалов.
Гергана Иванова посочи три големи успеха, които са постигнали: че 10 години компанията съществува и е успешна, че обхваща общо четири агенции и че са стартирали платформата Praktika. „Решихме, че да споделим нашия опит чрез тази платформа е най-добрият начин да отбележим нашата десета годишнина“, коментира Иванова. Praktika започва като стажантска програма, която „впоследствие се разрасна и се превърна в програма за обучение и вдъхновение за компаниите в целия сектор“.
„За нас стажантската тема е много важна. Стажантите са хора, които изграждаме, за да станат едни от нас“, каза Бимбалов. Той посъветва младите хора да „крадат“ колкото се може повече знания и умения, докато стажуват. „Задавайте въпроси, за нас добрите стажанти са любопитните“, каза още той. И призова младите хора да учат в чужбина, но да се връщат да прилагат наученото в България.
Гергана Иванова благодари на СЖББ за стажантската инициатива и посочи, че в The Smarts има много млади хора, вкл. и стажанти. „Често ние се учим от стажантите, тъй като те са част от дигиталното поколение. Те са вдъхновение за нас“, каза Гергана. Тя изтъкна колко важна е дигитализацията в сферата на рекламата и комуникациите, където непрекъснато трябва да си в крак с новостите.
В разговора участва и Мартин Дамянов, бивш стажант в агенцията и понастоящем важен член на екипа й.
Събитията в рамките на Националната стажантска инициатива на СЖББ продължават през следващата седмица.
За четвърта поредна година Съветът на жените в бизнеса в България (СЖББ) провежда Националната стажантска инициатива „Оставаме в България”. Тя е насочена към най-младите бъдещи професионалисти и отново ще им даде шанс да докажат своите качества и умения, да навлязат в света на бизнеса и да получат възможности за развитие, подходяща среда и стимул за реализация в България.
Патрон на „Оставаме в България” е българският евродепутат г-жа Ева Майдел.
През 2018 г. Съветът на жените в бизнеса в България постави началото на поредицата Young.LEADERS.talk в рамките на Националната стажантска инициатива. Тяхната цел е стажантите от компаниите-членове на СЖББ да се срещат със своите модели за подражание – мениджъри, политици и млади специалисти, започнали кариерата си именно като стажанти, както и да посетят едни от най-големите корпорации в България. Така младите хора имат възможност да се запознаят със света на бизнеса, както и да видят как са организирани и как функционират компаниите.
0 коментара