„Иновациите за мен са средство за оцеляване. В условията на огромна конкуренция, за да бъдем успешни, ние трябва да задаваме тенденциите” – това заяви Цветелина Николова – управляващ директор на винарските изби Катаржина Естейт, Белица Уайнъри, Кончерто Уайнъри, както и на „Платинум Брандс” на среща със Съвета на жените в бизнеса в България. Събитието, част от поредицата After work meetings, се проведе на 28 септември в заведението със спираща дъха гледка на София The View и постави началото на нова поредица за представяне на успешните лица на Съвета и управляваните от тях компании.
Член на организацията от самото й основаване, г-жа Николова прие поканата да даде старт на новата инициатива и да запознае членовете на Съвета с вълнуващия свят на виното и с впечатляващия път на собствения си успех. Тя вероятно е една от малкото успешни дами, които имат записани в автобиографията си постижения като заемането на поста търговски директор на 24-годишна възраст. Това се случва в „Белведере България”, след което кариерата й в компанията продължава стремително да се развива. Няколко години по-късно тя става търговски, а след това и маркетинг директор, след което и управител на целия холдинг.
Успехът й не е случаен, а се дължи на много работа, упоритост и находчивост. Родом от Троян, Цветелина Николова завършва Езикова гимназия „Екзарх Йосиф I” в гр. Ловеч с френски език. На 18 г. се премества в София, за да учи. Първата година работи няколко неща едновременно – в адвокатска кантора и репортер на предаване на БНТ, след това в Red Bull. „Тези разнообразни ангажименти ми дадоха възможност да се дисциплинирам и да трупам опит”, сподели г-жа Николова пред дамите от Съвета на жените в бизнеса.
Работата си в „Белведере България” започва въз основа на изготвен от нея бизнес план. „В него бях предвидила да продам 15 хиляди бутилки вино”, спомня си г-жа Николова. В действителност обаче тя успява да продаде 130 хиляди. Това е първият й успех в компанията, след който следват още много успешни сделки, които са доказателство за нейния мениджърски и лидерски талант.
„Трябва непрекъснато да се образоваме и да знаем какво прави света”, категорична е Цветелина Николова. Затова след заемането на поста изпълнителен директор на холдинга през 2011 г. тя иска да натрупа още опит и знания.
Решава, че ще се посвети изцяло на винената индустрия и кандидатства в OIV (International Organization of Vine and Wine) – най-престижният международен институт, който завършва като Магистър на науките по Винен мениджмънт. Споделя, че в рамките на 3 години е пътувала по целия свят, за да се запознае с различните тенденции във винопроизводството. „Благодарна съм, че това се случи когато станах изпълнителен директор, тъй като вече знаех точно какво искам да науча”, заяви по време на срещата г-жа Николова. Опитът й от това обучение е безценен не само за нея, но и за страната ни. Тя успява да убеди екипът на престижния институт да върне България в програмата и един от модулите вече се провежда в нашата страна.
Уважението към България е засвидетелствано и по още един начин. На специално събитие на OIV Цветелина Николова ще бъде една от петимата лектори, наред с президента на OIV, изпълнителните директори на OIV и на френския университет СупАгро, откъдето също има диплома, и най-добрият сомелиер в света Жерар Басе, който притежава най-престижните титли във винопроизводството.
Успешната кариера на Цветелина Николова е съпътствана и от ангажименти към семейството й. Има 5-годишна дъщеря. На въпрос на участничките в срещата как успява да балансира между личен и служебен живот, тя сподели, че винаги е получавала изключителна подкрепа от цялото си семейството. Опитва да отделя време за спорт, ски, пътувания.
Част от емоционалната среща с дамите от Съвета на жените в бизнеса беше и дегустацията на няколко вида вино от портофиоло на „Катаржина Естейт”. Те затвърдиха думите на Цветелина Николова, че виното е емоция и че всичко трябва да се прави с удоволствие и любов.
###
„Съветът на жените в бизнеса в България” е водеща организация с нестопанска цел, в която членуват висши мениджъри на компании и организации у нас от всички сфери на икономиката. Фирмите, които управляват членовете на Съвета, имат общо годишен оборот от над 9 млрд. лева, което прави около 10% от БВП на страната, в тях работят около 27 000 служители в над 1000 офиси в цялата страна. Сред целите на Съвета са разпространяване на добрите практики и програми за насърчаване на професионално развитие на жените в малкия и среден бизнес и израстването им в мениджърските позиции; развитие и утвърждаването на професионалните ценности в гражданското общество, образованието, науката, културата, техниката и технологиите; подкрепа за младите специалисти и таланти да реализират потенциала си в България и др.
0 коментара