Участници – Лидерска академия 2022/2023

Елеонора Стайкова – От 9 години работи в CredoWeb – най-голямата българска платформа за комуникация и дигитален маркетинг в медицината и здравеопазването. Търговски директор съм и отговарям както за водене на преговорите и сключване на договорите на българския пазар, който е наш основен, така и за чуждите ни пазари в Европа, Латинска Америка и Индия. Работим с 50 от най-големите фармацевтични компании и имаме реализирани над 200 проекта на национално, клъстърно и международно ниво. Експертизата ми е в сферата на комуникациите, търговските преговори, предлагането на кастъмизирани решения с цел дигитална трансформация на фармацевтичния бизнес.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Какво ново научихте за себе си като професионалист по време на Лидерската академия?
Научих, че имам още много какво да науча, да се опитам да го приложа по най-успешен и човечен начин в работата ми с хората.
Коя част от процеса на обучение Ви беше най-полезна и интересна?
Най-интересни за мен бяха модулите “Даване и получаване на обратна връзка” и “Отстояване и влияние”, заради практическата им насоченост, тип Problem based learning. Аз съм изкушена от рекламата и презентацията на Радо Бимбалов с примерите от конкурси за печелене на клиенти с реални декове от визии, слогани, послания беше супер вдъхновяваща. Познанството с всички дами ме зареди с позитивизъм и нови идеи. Работата по съвместния проект в последния етап на програмата ми даде възможност да опозная отблизо другите 6 момичета, беше емоционално и вълнуващо.
Кой е най-ценният за Вас съвет, който чухте в Лидерската академия?
Че е важно постоянно да се вглеждаме в себе си, да има процес на осъзнаване, да помислим какво можем да преформулираме, когато говорим.
Кaкво в Лидерската академия беше най-голямото предизвикателство за Вас?
Нямаше предизвикателства в американския смисъл на думата, тоест проблеми. Всичко беше на много високо ниво, чаках с нетърпение всяка нова среща.
Как Лидерската академия ще Ви направи по-добра в работата?
Ще ми помогне да мисля повече какво мога да преформулирам, когато говоря, когато давам и получавам обратна връзка спрямо профила на човекa срещу мен, защото думите могат да са като камшичен удар.

 

 

Златина Георгиева – Мениджър “Клинични операции” в Синеос Хелт (една от 5-те най-големи глобални компании за клинични изпитвания на медикаменти и медицински изделия), отговарям за България и Украйна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Какво ново научихте за себе си като професионалист по време на Лидерската академия?
Научих, че съм доста адаптивна.
Коя част от процеса на обучение Ви беше най-полезна и интересна?
Лидерската академия към Съвета на жените в бизнеса в България е един своеобразен хибрид между килийно училище и машина на времето. От всеки модул успях да си „взема“ по нещо: от емоционалната интелигентност, бизнес модела „ти“, начините за създаване на въздействаща презентация, получаването и даването на обратна връзка, до асертивното поведение и управлението на промяната.
Кой е най-ценният за Вас съвет, който чухте в Лидерската академия?
Подготовка всеки ден плюс адекватна грижа за хората. Без грижа за хората няма ефективна работа, респективно, качество и добри финансови резултати. Нещата, към които винаги съм се стремяла като мениджър на средно голям екип.
Кaкво в Лидерската академия беше най-голямото предизвикателството за Вас?
Като предизвикателство мога да отчета разработването и финализирането на проекта в края на Академията. На нашата група се падна темата „ Идеи за развитие на Лидерска академия“, което само по себе си беше голяма отговорност. Екипната работа надделя, забавлявахме се по време на подготовката и се справихме доста добре.
Как Лидерската академия ще Ви направи по-добра в работата?
Лидерската академия разшири кръгозора ми, даде ми поглед върху разнообразни професионални сфери, тъй като областта, в която работя (клинични изпитвания на медикаменти и медицински изделия), е твърде тясно специализирана и строго регулирана.Обмяната на опит с участничките и съветите от лекторите ми предоставиха възможност да надградя умения, които вече са ми от полза в ежедневната работа, за което съм благодарна на всички колеги от тази прекрасна инициатива, както и на организаторите. Насърчавам колкото се може повече дами да кандидатстват за следващите издания на Лидерска академия към Съвета на жените в бизнеса в България. Тези няколко месеца ще оставят много позитивен отпечатък в съзнанието им, освен това, те ще имат уникалната възможност да създадат трайни приятелства и партнъорства.

 

 

Димитрина Димитрова – Директор Направление „Банкиране на дребно“, управление „Развитие на продукти и ценообразуване“, дирекция „Кредити за текущо потребление на граждани“, банка ДСК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Какво ново научихте за себе си като професионалист по време на Лидерската академия?
Научих, че нови знания ме дебнат отвсякъде, че винаги има какво да науча. Отново си напомних че, няма нищо лошо в това да си сензитивен към хората, защото, за да си добър лидер, е задължително да си преди всичко човек.
Коя част от процеса на обучение Ви беше най-полезна и интересна?
Най-полезни за мен бяха модулите „Умения за отстояване и влияние“ и „Предприемачество и управление на промяната“. Тези два модула имат пряко влияние върху подобряването на работата ми в практиката, създадоха ми усещане за стабилност и вътрешно спокойствие в променящата се бизнес среда. Много бях впечатлена от презентацията на Радо Бимбалов, удоволствие е да черпиш знания от човек, врящ в бизнеса си. Изключително интересна и полезна ми беше работата по завършващия проект с останалите дами в групата ми, с които смея да кажа, че завинаги ще имаме близки отношения и ще черпим знания, сили и вдъхновение една от друга. Темата, която развихме, беше изключително предизвикателна, наболяла и изискваща да насочим фокуса върху нещо, за което никой не мисли защото „има време“, а именно Предизвикателствата пред жените професионалисти на 55+.
Кой е най-ценният за Вас съвет, който чухте в Лидерската академия?
Най-важният за мен съвет е, че винаги можем да създадем по-добра версия на себе си, необходимо е да си вярваме и да не спираме да се надграждаме.
Кaкво в Лидерската академия беше най-голямото предизвикателството за Вас?
Преди да стартират модулите от Лидерската академия си мислех, че най-голямото предизвикателство пред мен ще бъда да се откъсна от работното си ежедневие, телефона и е-мейла си. Е, бях приятно изненадана, че нямах потребност да си наблюдавам телефона и мейла, беше изключително интересно.
Как Лидерската академия ще Ви направи по-добра в работата?
Академията ми напомни, че клиентите са важни, но ние трябва да се грижим преди всичко за колегите си, за да постигнем доброто отношение и доволния клиент. Т.е. фокусът върху здравата връзка на екипите, с които работим, развиването на уменията да давам и приемам обратна връзка ми помага да подобрявам работата си.

 

 

Кристина Лазарова – Ръководител “Кабинет на изпълнителния директор”, “Национална електрическа компания” ЕАД. ESG ентусиаст, с професионални интереси и експертиза в търговията с електроенергия, регулации, политики и съответствие. Застъпник и активен член в редица международни организации с фокус върху младежкото овластяване, равнопоставеност и разнообразие в енергийния сектор. Изкушена от словото и отдадена на каузата за зелено бъдеще за всички.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Какво ново научихте за себе си като професионалист по време на Лидерската академия?
Лидерската академия е окриляващо преживяване, което помага на активните дами да разгърнат потенциала си, да се обърнат както навън към света, така и навътре към себе си. Разглежданите теми, наглед интуитивни, предлагат инструментите за успешно развитие на съвременния бизнес лидер, който подхожда към предизвикателствата конструктивно, с емпатия и разбиране. За мен бе полезно да видя себе си и през очите на другите – мотивирани и мотивиращи, отворени и отговорни. Видях новото си „аз“, което припознах и систематично изграждах в рамките на почти година.
Коя част от процеса на обучение Ви беше най-полезна и интересна?
Организацията на целия обучителен процес бе на най-високо ниво – от съдържание, през лектори, до методи за групова интеракция и последваща саморефлексия. Най-открояваща се бе презентацията на г-жа Зоя Паунова и г-жа Валерия Дойчева – именно уменията за отстояване и влияние са ключови за успешно лидерство и (ръко-)водене чрез пример, които се стремя да прилагам в динамичното си ежедневие.
Кой е най-ценният за Вас съвет, който чухте в Лидерската академия?
По време на Академията получих ценни съвети както от лекторите и гостите, така и от участничките – кариерни, житейски, мъдри, приятелски. В съзнанието ми е запечатана концепцията да разглеждаме себе си като комплексен бизнес модел, да разказваме вдъхновяващи истории като сигурна стъпка в посока въздействаща комуникация, да приветстваме промените, които са неминуем, верен спътник към успеха.
Кaкво в Лидерската академия беше най-голямото предизвикателството за Вас?
Лидерската академия бе възможност да поставя себе си в необичайна среда, изключително съставена от успешни дами, да покажа своето автентично „аз“, без притеснения по повод възраст, стаж и др. Усвоих предприемаческия стил на мислене и открит обмен на знания и идеи, без който иновативността и приемствеността биха били ако не немислими, то силно възпрепятствани.
Как Лидерската академия ще Ви направи по-добра в работата?
Изпитвам на практика придобитите умения, които ми помагат да бъда по-добър ръководител и екипен партньор: развивам емоционалната интелигентност у себе си и околните; подхождам систематично към предизвикателствата и търся нетипични решения; презентирам уверено и убедително, въвличайки аудиторията в посланията на езика; прилагам асертивност и мотивирам останалите да отстояват своите позиции; обратната връзка е ежедневен процес на приемане и учене, а промяната носи цялата трансформираща сила на новото начало и поучителния край.

 

 

Ивелина Панамска – HR мениджър в МОТО-ПФОЕ – една от първите частни автомобилни компании в България и вече част от световното семейство на японската корпорация СУМИТОМО. В момента компанията е официален дилър на Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover. Ивелина е професионалист с повече от 20 г. опит в областта на ЧР, продажби и маркетинг. Последните 10 години посвещава на колегите си, като работи в целия спектър на управлението на хора – от подбора на позиции от всички нива, до разнообразните административни казуси, които понякога завършват с раздяла. Като проджект мениджър на редица вътрешни проекти, организира и участва в изключително много активности, свързани с диагностиката на трудовия процес, с представянето и мотивацията на колегите, с изграждането на имиджа на фирмата като работодател. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Какво ново научихте за себе си като професионалист по време на Лидерската академия?
Научих колко много се зареждам с позитивна енергия и желание за случване на нещата, когато съм в компанията на толкова дами със същите интереси, мотивация и амбиция като мен.
Коя част от процеса на обучение Ви беше най-полезна и интересна?
Всеки един модул е ценен и за мен беше много интересно да присъствам, за да чуя и други гледни точки. Темата за „Емоционалната интелегентност“ и „Бизнес моделът ТИ“ ме накараха да се спра и да надникна за миг по-дълбоко в себе си. „Въздействащите презентации“ на Радо Бимбалов направо ме накараха да настръхна. Модулът „Умения за отстояване и влияние“ също беше особено въздействащ и вдъхновяващ. Малката група, в която попаднах в последния етап с изготвянето на съвместен социален проект, беше изключително приятно преживяване за мен, защото темата ми е много интересна и всички в екипа ми се увлякохме в изготвянето на проекта.
Кой е най-ценният за Вас съвет, който чухте в Лидерската академия?
Разбрах, че понякога трябва да се спра, да се огледам и да се замисля дали това все още са най-важните приоритети и проекти в живота ми.
Кaкво в Лидерската академия беше най-голямото предизвикателството за Вас?
Беше ми много интересно и очаквах всеки модул с нетърпение.
Как Лидерската академия ще Ви направи по-добра в работата?
Участието ми в Лидерската академия на СЖББ за мен беше истинско удоволствие и прекрасно изживяване. Това беше една учебна година, изпълнена с много нови приятелства, позитивна енергия и вдъхновение. Срещите ми с лекторите, дискусиите в работните групи, но и приятелските разговори с другите жени ми дадоха много – и като нови идеи, и като допълнителна увереност в собствените ми сили да ги превърна в реалност. Тръгвам си изпълнена с ентусиазъм, вяра и надежда, че срещите ми с прекрасните дами, които намерих тук, съвсем няма да са последните. А вдъхновението, което си взех на изпроводяк, мисля съвсем скоро да оползотворя в проучване на емоционалната интелигентност и удовлетвореността от работата сред колегите ми във фирмата, както и влиянието на емоционалната интелигентност върху процесите на организационно учене и управление на знанието, с което да подобрим процесите и заедно с тях да постигнем устойчива организационна промяна.

 

 

Мария Кокудева – Senior Regional Medical Services specialist, MSD България.

 

 

 

 

Какво ново научихте за себе си като професионалист по време на Лидерската академия?
Бих казала, че по-скоро си припомних колко обичам да съм извън зоната си на комфорт и да разкривам в себе си качества, които в подходяща среда като Лидерската академия, могат да бъдат разгърнати.
Коя част от процеса на обучение Ви беше най-полезна и интересна?
Целият процес в Академията ми подейства като катализатор за постигане на целите ми. За мен лично най-полезни бяха модулите ”Бизнес модела Ти” и ”Предприемачество и управление на промяната”.
Кой е най-ценният за Вас съвет, който чухте в Лидерската академия?
Най-ценният съвет, който получих в Лидерската академия, е да не спирам да инвестирам в себе си. Научих колко е важен персоналният брандинг и че страхът от промените е доста често неоснователен.
Кaкво в Лидерската академия беше най-голямото предизвикателството за Вас?
Лидерската академия за мен беше мечтано предизвикателство, което ме срещна с амбициозни и успешни дами, които спокойно мога да нарека приятелки. Предизвикателство, което ми даде тласък в развитието ми като личност и професионалист в моята област.
Как Лидерската академия ще Ви направи по-добра в работата?
По време на всеки един от модулите в Академията получих не само незаменими знания, които вече прилагам успешно в ежедневието си без притеснения, но и ценни съвети, практически насоки за развитие и подобрение.

 

Филиз Мехмед – Маркетинг мениджър в ImproveMe Digital. Завършила е Компютърни системи и технологии и има повече от 17 години опит като IT специалист в български и чужди компании. От 2 години и половина съчетава майчинство и кариера и започва да се занимава с дигитален маркетинг. В началото любителски, вече и професионално. Така попада в екипа на Съвета на жените като техен стажант и продължава да помага в работата на Комуникационната група на Съвета.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Какво ново научихте за себе си като професионалист по време на Лидерската академия?
Покрай професията ми на IT специалист основно работя с мъже. В ЛА определено научих, че се чувствам много добре заобиколена и от дами професионалисти, от които почерпих и много вдъхновение. 
Коя част от процеса на обучение Ви беше най-полезна и интересна?
Всички модули ми бяха много полезни. Програмата е много добре структурирана, за да се надграждат знанията ни. Тъй като се интересувам от психология и коучинг, най-интересен ми беше модулът “Даване и приемане на обратна връзка”, но определено мога да кажа, че си взех полезни насоки и от останалите модули.
Кой е най-ценният за Вас съвет, който чухте в Лидерската академия?
Не мисля, че има само един съвет, който да съм взела от ЛА. Може би ще се повторя, но всеки модул сам по себе си ми беше много полезен.
Кaкво в Лидерската академия беше най-голямото предизвикателството за Вас?
Последната задача да се сработим с екипа и да се представим добре по по-разчупен начин. 
Как Лидерската академия ще Ви направи по-добра в работата?
Много полезни ми бях съветите в модула „Умения за отстояване и влияние“ затова какво поведение да демонстрираме и какво поведение  да избягваме. По-добра ме направи в това да приемам страховете си, да заставам срещу тях и да не се отказвам от поставените цели.

 

 

Тотка Минкова – Ръководител Финансови проекти в глобалната финтех компания SumUp. Динамиката в работата ѝ, интересните проекти и общуването с колегите ѝ са нейното вдъхновение, за да започва деня с усмивка. 7-годишният ѝ син пък е големият ѝ стимул да върви уверено напред в живота и ежедневно да му показва добрия пример.

 

 

 

 

Какво ново научихте за себе си като професионалист по време на Лидерската академия?
За себе си научих, че съм на правилния път в желанието си да уча, надграждам и усъвършенствам себе си. Срещите с толкова вдъхновяващи дами ми дадоха още по-силно желание и вяра, че в България можем да успеем заедно, каквото всъщност бе и мотото на тазгодишната Академия.
Коя част от процеса на обучение Ви беше най-полезна и интересна?
Темите във всички модули бяха внимателно подбрани, а лекторите подготвени на изключително високо ниво. Взех за себе си от всяка от срещите, като най-силно ми повлия модула „Умения за отстояване и влияние“.  След всеки модул си тръгвах заредена с позитивизъм и идеи какво мога да приложа в своята работа.
Кой е най-ценният за Вас съвет, който чухте в Лидерската академия?
Не чакайте някой да ви мотивира, за да вървите напред.
Кaкво в Лидерската академия беше най-голямото предизвикателството за Вас?
Да взема максимума знания от всеки модул, защото програмата беше подготвена така, че да ни даде много и да можем да прилагаме наученото. 
Как Лидерската академия ще Ви направи по-добра в работата?
Лидерската Академия ми даде доста теми за размисъл, като какво мога да подобря в себе си и своята работа, как комуникацията влияе на всички нива, какво прави една компания успешна, какво мотивира екипите, как да приложим индивидуален подход спрямо колега. Вярвам, че личният пример, ангажираност и пламък в очите, който видях от лекторите и от другите участнички в Академията ми помага в работата, така че да приложа наученото и да бъда по-добра.

 

 

Анелия Марчевска – Маркетинг мениджър в EdenRed България – лидер в предплатените корпоративни решения, които включват ваучери за храна, ваучери за подарък и предплатени карти за мотивация и задържане на служители, партньори и клиенти. Експертизата на Анелия е в областта на разработването и изпълнението на маркетинг стратегии, бранд мениджмънт и комуникации, организация на маркетинг кампании, социални мрежи и CSR.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Какво ново научихте за себе си като професионалист по време на Лидерската академия?
Академията ми помогна да осъзная част от своите силни и слаби страни и убеждения като професионалист, и да разбера как мога да стана по-ефективна и успешна в ролята си на лидер. Имах възможност да открия какъв е моят стил, на хората около мен и кои от подходите работят най-добре за мен. Научих, че трябва да продължавам да влагам енергия и страст във всичко, което правя и да се стремя да уча всеки ден, за да се развивам.
Коя част от процеса на обучение Ви беше най-полезна и интересна?
Най-вълнуващо за мен беше срещата с толкова много вдъхновяващи и успели дами – участничките в академията и нашите ментори и лектори. Да виждаш толкова успели хора около себе си, които са склонни да споделят своя опит и да те вдъхновят, е невероятно. От всеки един от модулите успях да взема нещо ценно за себе си – от това да успявам да давам обратна връзка, да работя с различни типове хора и да отстоявам влиянието си, до това да опозная своя бизнес модел и да го прилагам успешно.
Кой е най-ценният за Вас съвет, който чухте в Лидерската академия?
Един от най-ценните съвети е това, че постоянно трябва да се вглеждам в себе си, да се развивам и да се опитвам да разбирам околните и тяхното поведение. И също така да не се страхувам да заявявам думата си и да влагам енергия в това, което правя, защото така мога да вдъхновявам и мотивирам другите да постигат най-доброто от себе си.
Кaкво в Лидерската академия беше най-голямото предизвикателството за Вас?
Големи предизвикателства не съм изпитала, защото за мен беше приятна емоцията да контактувам с толкова вдъхновящи дами. Ако трябва да спомена едно, то може би е това да развия уменията си за комуникация с различни хора и стилове на работа и по този начин да стъпя извън зоната си на комфорт.
Как Лидерската академия ще Ви направи по-добра в работата?
По време на академията обърнах голямо внимание на комуникационните си умения, ясното изразяване на позиция и активно слушане, което ще се опитам да прилагам в ежедневието си. Също така работата по време на академията в различни екипи ми даде възможност да науча повече за сътрудничеството и мотивирането в един екип.

Women In Business