Председателят на Съвета на жените в бизнеса в България: „Тайната на успешния нетуъркинг е в ефективната комуникация”

Д-р инж. Боряна Манолова – председател на Съвета на жените в бизнеса в България и главен изпълнителен директор на Siemens България, споделя мнението си какво е важно, за да е успешен нетуъркингът като начин на комуникация:

Също като бизнеса нетуъркингът е процес, който има своите етапи и следва своя логика. За да е успешен, според мен в основата му стои ефективната комуникация.

Тя има значение както в процеса на първоначално установяване на контакт, така и в хода на поддържането на ползотворни и ефективни отношения.

За да е успешен нетуръкингът e изключително важно да съществува т.нар. реципрочност в комуникацията. Това означава, че е важно комуникацията, под каквато и да е форма – срещи, имейли, телефонни разговори, да се случва не само  когато даден човек прецени, че това му е необходимо, но и когато отсрещната страна има повод. Важно е също да уважаваме интересите на хората, с които комуникираме. Като част от поддържането на ползотворни контакти смятам, че е полезно да обръщаме внимание и да търсим различни възможности за комуникация. Такива могат да бъдат  (личен) празник, постижение или пък награда.

Изхождайки от собствения си опит бих казала и, че успешният нетуъркинг се поддържа с постоянност. Човек трябва да е последователен в комуникацията си и самият той да бъде активната страна в търсенето на такава.

Нещо много съществено, което вярвам, че е ключът към успеха, се състои и в умението ни да намираме малък личен елемент за човека, с който комуникираме. Това може да е нещо, което ни свързва по някакъв начин извън служебните теми и поводи – напр. общо хоби, общи интереси, спорт, пътувания, друго. Това би добавило още един аспект в общуването с него, който ще го направи още по-трайно и пълноценно.

Споделяне

Коментари

Последни новини

СЖББ е партньор в конференция за женското предприемачество
Форумът „Насърчаване на женското предприемачество: Ключ към икономически растеж и устойчиво бъдеще“ събира топ експерти от Европа и България Лидия Шулева, член на УС на СЖББ, ще е един от панелистите в предстоящия форум за...
Прочетете повече
СЖББ участва в инициативата „Жените в бизнеса“
СЖББ участва за втора поредна година в инициативата „Жените в бизнеса“ по покана на Стопанската камара на Австрия – Advantage Austria. Събитието се състоя на 18-ти май и събра представители на австрийското посолство и активни...
Прочетете повече
Милена Драгийска се включи в първото издание на Women’s network@dbihk
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България и член на УС на СЖББ, се включи в дискусиите в първото издание на инициативата Women‘s network@dbihk, организирана от Германо-Българска индустриално-търговска камара. Целта на събитието, провело се...
Прочетете повече