Председателят на Съвета на жените в бизнеса в България: „Тайната на успешния нетуъркинг е в ефективната комуникация”

Д-р инж. Боряна Манолова – председател на Съвета на жените в бизнеса в България и главен изпълнителен директор на Siemens България, споделя мнението си какво е важно, за да е успешен нетуъркингът като начин на комуникация:

Също като бизнеса нетуъркингът е процес, който има своите етапи и следва своя логика. За да е успешен, според мен в основата му стои ефективната комуникация.

Тя има значение както в процеса на първоначално установяване на контакт, така и в хода на поддържането на ползотворни и ефективни отношения.

За да е успешен нетуръкингът e изключително важно да съществува т.нар. реципрочност в комуникацията. Това означава, че е важно комуникацията, под каквато и да е форма – срещи, имейли, телефонни разговори, да се случва не само  когато даден човек прецени, че това му е необходимо, но и когато отсрещната страна има повод. Важно е също да уважаваме интересите на хората, с които комуникираме. Като част от поддържането на ползотворни контакти смятам, че е полезно да обръщаме внимание и да търсим различни възможности за комуникация. Такива могат да бъдат  (личен) празник, постижение или пък награда.

Изхождайки от собствения си опит бих казала и, че успешният нетуъркинг се поддържа с постоянност. Човек трябва да е последователен в комуникацията си и самият той да бъде активната страна в търсенето на такава.

Нещо много съществено, което вярвам, че е ключът към успеха, се състои и в умението ни да намираме малък личен елемент за човека, с който комуникираме. Това може да е нещо, което ни свързва по някакъв начин извън служебните теми и поводи – напр. общо хоби, общи интереси, спорт, пътувания, друго. Това би добавило още един аспект в общуването с него, който ще го направи още по-трайно и пълноценно.

Споделяне

Коментари

Последни новини

BASE Троян, Тема 11: „Презентационни умения“‎
На 14 юли 2021г. се проведе последното обучение от „Бизнес академията за стартиращи предприемачи“ в гр. Троян. Темата бе „Презентационни умения“, а участниците в групата работиха с Кристина Крънчева – водещ експерт по комуникации, маркетинг...
Прочетете повече
За трета поредна година А1 подкрепя Националната стажантска ‎инициатива на Съвета на жените в бизнеса в България
Програмата „Оставаме в България“ е насочена към представителите на поколението Z, стажанти в компании-членове в СЖББ, които могат да кандидатстват до 30 юли 2021 А1 ще подкрепи за трета поредна година Националната стажантска инициатива на...
Прочетете повече
BASE Троян, Тема 10: „Човешки ресурси“‎
На 7 юли 2021г. сред изключителен зрителски интерес премина десетата среща на Академията за стартиращи предприемачи в гр. Троян. Човешкият ресурс е определящият фактор за успех на всяко начинание. Как подбираме и задържаме хората, какви...
Прочетете повече