Стартира кандидатстването за Лидерска академия 2015/2016



  • Днес завършва първият випуск на академията; 43 дами ще получат сертификати от Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община и почетен член на Съвета на жените в бизнеса и Гълъб Донев, заместник-министър на труда и социалната политика;

  • Кандидатури на дами, собственици на малък и среден бизнес, или с 2-3 години опит на средно мениджърско ниво, се приемат до 12 април 2015 г.

Първият випуск на Лидерската академия на Съвета на жените в бизнеса в България завършва обучението си днес. 43 амбициозни жени, представителки на малкия и средния бизнес и дами с опит на мениджърска позиция, преминаха през обученията на академията. Те бяха избрани от Съвета на жените в бизнеса след сериозна селекция и започнаха модулите през юни 2014 г.

Лидерската академия се организира и финансира от компании от Съвета на жените в бизнеса в България и е напълно безплатна за участниците в нея. Шестте високопрофесионални обучения на академията са насочени към развиване на лидерските умения, насърчават инициативността и предприемаческия дух на съвременната жена за разширяването на бизнеса й и поемане на по-големи отговорности. Членовете на Съвета на жените в бизнеса ще продължат да подкрепят дамите от първия випуск на академията с коучинг и менторска програма.

Сертификатите за завършване на випуск 2014/2015 ще бъдат връчени лично от г-жа Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община и почетен член на Съвета на жените в бизнеса в България и от г-н Гълъб Донев, заместник-министър на труда и социалната политика. Това ще стане тази вечер на официална церемония, организирана от Съвета в Международния център на УниКредит Булбанк.

Профил на випуск 2014/2015

33% от дамите, част от първия випуск на Лидерската академия, развиват свой собствен бизнес. Останалите са представители на компании. Разнообразието от сектори на икономиката, в които работят успелите жени, дава основание да се смята, че в България няма сфера табу за дамите. Интересен факт е, че има две представителки на държавната администрация, което показва стремеж и в тази сфера да бъдат прилагани добри управленски практики. В Лидерската академия участват и по няколко дами на високи позиции от застрахователния сектор, търговията на дребно и хотелиерството. На позиция управител са 43% от жените. Освен разнообразие от сектори в Лидерската академия са привлечени жени от цялата страна – София, Ямбол, Пловдив, Търговище, Бургас и Добрич.

„Успехът на първото издание на Лидерската академия ни дава увереност, че инициативата допринася за развитието на жените в България и затова планираме да продължим с нейното второ издание”, обяви на пресконференция днес Боряна Манолова, председател на Съвета на жените в бизнеса и главен изпълнителен директор на Siemens България.

„УниКредит Булбанк подготвя професионалните модули и обучители за Лидерската академия и за нас е чест да участваме в този проект, който е от изключителна полза не само за дамите, но и за всички мъже в бизнеса. В диалога и работата, свързана с насърчаване на дамите на лидерски позиции, трябва да участват повече мъже. ”, смята Андреа Казини, главен оперативен директор и заместник-председател на управителния съвет на УниКредит Булбанк.

Новото в Лидерска академия 2015/2016

През втората учебна година в обучителната програма ще бъде включен един допълнителен модул – Design thinking, обяви Цветанка Минчева, член на управителния съвет на УниКредит Булбанк и директор „Банкиране на дребно”. Той ще дава нов модерен поглед към раждането и развиването на идеи в екипа. Програмата ще бъде осигурена от компанията SAP. Любопитно е, че преди да бъде предложен като част от академията, дамите от Съвета на жените в бизнеса лично преминаха през това иновативно обучение. Останалите модули на академията включват опознаване на силните и слабите страни чрез емоционална интелигентност, даване и получаване на обратна връзка, ролята и управлението на различията в компания и т.н. Предвиден е и тиймбилдинг, интерактивно обучение за работа в екип и сътрудничество. Всички обучения се водят от професионални трейнъри. Ново тази година е и, че домакини на модулите ще бъдат различни компании, които членуват в Съвета на жените и така дамите ще могат да опознаят допълнително различни бизнеси.

Кандидатстване за Лидерска академия 2015/2016

В Лидерската академия, випуск 2015/2016, могат да кандидатстват дами с 2-3 и повече години опит на мениджърска позиция, собственици или управители на малък и среден бизнес и др. с желание и инициативност да развиват лидерските си умения за разширяване на бизнеса и поемане на по-големи лидерски отговорности. Кандидатури се приемат до 12 април 2015 г. на www.womeninbusiness.bg.

Кандидатстването става чрез изпращане на мотивационно писмо и на професионално CV. Във формуляра дамите ще трябва да се мотивират накратко как обучението в Лидерската академия ще подобри работата им, къде се виждат след една година в професионален план и да споделят кой е техният най-голям успех в личен или професионален план.

Избраните кандидати след внимателен подбор, професионално подкрепен от дирекция „Човешки ресурси” на ЧЕЗ, ще бъдат поканени през май 2015 г. на първия модул от Лидерската академия. Еднодневните обучения ще се проведат през май, юни, септември, ноември 2015г., и януари и февруари 2016 г. Членовете на Съвета на жените в бизнеса и на управителния съвет на организацията планират да се включват в обученията и, опознавайки участничките в академията, да продължат с тях менторска и коучинг програма.

За Съвета на жените в бизнеса в България

Съветът – www.womeninbusiness.bg – е създаден от дами на най-високи мениджърски позиции с доказан опит в управлението и корпоративната култура. Само за една година от 13 учредители броят на членовете на съвета стана 41. Те са представители на различни сектори – индустрия, енергетика, високи технологии, банки, застраховане и небанкови услуги, хранително-вкусова промишленост, винен и хотелиерски бизнес, химическа индустрия, издателски бизнес, фармацевтика и др. През изминалата година Съветът направи множество срещи с изявени представители на бизнеса и лидери на мнение в България като Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община, Екатерина Захариева, тогава вицепремиер в служебното правителство на проф. Георги Близнашки, Антонела Чакети, национален вицепрезидент на Сдружението на жените – предприемачи в Италия, банкерите Виолина Мариновa и Левон Хампарцумян. Част от дейността на Съвета е свързана с участия в тематични събития и конференции. „През 2015 г. планираме участие в двата най-големи международни форума, посветени на Лидерството на жените в Германия и в Бразилия. Ще имаме и съвместна изява със Сдружението на жените в Италия на ЕКСПО 2015 в Милано и участие в пролетната конференция на списание Мениджър Жените – нежната сила на бизнеса.”, обяви Боряна Манолова.

В управителния съвет на организацията влизат председателят д-р инж. Боряна Манолова, Диана Манева, Жулиета Серафимова, инж. Ваня Кънева-Минкова, Валентина Диканска, Максим Майер, Зоя Паунова.

Организацията е отворена за нови членове, изявени мениджъри или представители на организации с опит и корпоративна култура, които споделят ценностите й.

Разпространяване на добри мениджърски практики и въвеждане на програми за насърчаване на професионалното развитие на жените в малкия и среден бизнес и израстването им в мениджърските позиции са сред основните цели на регистрирания в началото на 2014 г. Съвет на жените в бизнеса.

Споделяне

Коментари

Последни новини

BASE Троян, Тема 11: „Презентационни умения“‎
На 14 юли 2021г. се проведе последното обучение от „Бизнес академията за стартиращи предприемачи“ в гр. Троян. Темата бе „Презентационни умения“, а участниците в групата работиха с Кристина Крънчева – водещ експерт по комуникации, маркетинг...
Прочетете повече
За трета поредна година А1 подкрепя Националната стажантска ‎инициатива на Съвета на жените в бизнеса в България
Програмата „Оставаме в България“ е насочена към представителите на поколението Z, стажанти в компании-членове в СЖББ, които могат да кандидатстват до 30 юли 2021 А1 ще подкрепи за трета поредна година Националната стажантска инициатива на...
Прочетете повече
BASE Троян, Тема 10: „Човешки ресурси“‎
На 7 юли 2021г. сред изключителен зрителски интерес премина десетата среща на Академията за стартиращи предприемачи в гр. Троян. Човешкият ресурс е определящият фактор за успех на всяко начинание. Как подбираме и задържаме хората, какви...
Прочетете повече