Използването на потенциала на жените ще определя благосъстоянието на компаниите и държавите

“Жените са най-динамично развиващата се икономическа сила в света. По-доброто използване на техния потенциал ще определя в бъдеще благосъстоянието на компаниите, страните и регионите“, коментира инж. д-р Боряна Манолова, председател на Съвета на жените в бизнеса в България и главен изпълнителен директор на Siemens България, във връзка с участието си в международния икономически форум Global Female Leaders 2015 за жени-лидери, който се проведе в края на април в Берлин.

Във форума се включиха над 300 жени – корпоративни лидери от целия свят. По време на конференцията те обсъдиха световните тенденции в области като ролята на жените-лидери за възстановяване на доверието в икономиката; как да се мотивира следващото поколение лидери чрез създаването на добра работна среда; как мъжете и жените да работят заедно, за да постигнат промяна и др. Във форума бяха разгледани темите през призмата и предизвикателствата пред жените като работа в динамично променяща се среда, новото лице на енергетиката, тенденциите в потребителското поведение и дигиталната трансформация.

Боряна Манолова сподели след завръщането си от форума изследване на KPMG за 10 мита, които съществуват в корпоративния свят за жените и тяхното кариерно развитие. Според изследването противно на мита че жените са по-малко амбициозни и не се стремят към лидерски позиции, в действителност стремежът на жените и мъжете за кариерно развитие не се различава, като амбициите на жените нарастват при повишаване на професионалния им опит. Друг мит е, че ми увеличаване на техния професионален опит.айчинството пречи на жените да заемат ръководни позиции. Изследването показва, че майчинството може да забави кариерата само ако е продължително и ако по време на него жената не поддържа връзка с колегите и фирмата си. В няколко последователни поста във Facebook страницата на Съвета на жените в бизнеса са представени и всички останали митове от показаното във форума в Берлин изследване на KPMG.

„Съветът на жените в бизнеса в България” е сдружение с нестопанска цел в обществена полза. Негови членове са водещи мениджъри и представители на компании и организации у нас. Сред целите на Съвета са разпространяване на добрите практики и програми за насърчаване на професионално развитие на жените в малкия и среден бизнес и израстването им в мениджърските позиции; развитие и утвърждаването на професионалните ценности в гражданското общество, образованието, науката, културата, техниката и технологиите; подкрепа за младите специалисти и таланти да реализират потенциала си в България и подпомагане на младежи в неравностойно социално положение в тяхното образование.

Споделяне

Коментари

Последни новини

BASE Велико Търново, тема 9
В рамките на модул 9 от Бизнес академията за стартиращи предприемачи в гр. Велико Търново се проведе лекцията „Правни аспекти. Наемане на персонал и трудови аспекти“. Лекторите Теодор Костадинов и Магдалена Сергиева засегнаха следните дейности,...
Прочетете повече