Българки покоряват върховете на нашия и световния бизнес*

Публикувано в www.manager.bg на 29.01.2014 г., 06:10

Оригинална статия

Лидерската академия за бизнес дами отваря врати за представителки на малкия и средния бизнес, казва Боряна Манолова, председател на Съвета на жените в бизнеса в България и главен изпълнителен директор на Siemens България

– Госпожо Манолова, с каква мотивация и визия поемате председателството на “Съветa на жените в бизнеса в България”, който бе регистриран в края на миналата година?

– Мотивацията ми да работя за Съветa на жените в бизнеса в България е изключително голяма още от идеята за създаването му през 2012 година. Искам да популяризираме добрите практики и програми за насърчаването на професионалното развитие на жените в малкия и среден бизнес и израстването им в мениджърски позиции, да подкрепяме младите специалисти и таланти, за да реализират потенциала си в България, да подпомагаме в образованието младежи в неравностойно социално положение. Това са предизвикателства и кауза, за която си струва да се работи. С колегите, с които учредихме Съвета, вече имаме много идеи и планове, а амбицията ни е през тази година да ги реализираме и да го превърнем  в работеща и ефективна организация. Като ръководители на едни от най-големите компании в разнообразни икономически сфери, ние притежаваме уникални практики и ноу-хау, което ще споделим с младите мениджъри.

– Кои са първите инициативи, зад които застава Управителният съвет на организацията?

– Първата инициатива през тази година ще бъде свързана с форума на „Мениджър” – “Жените нежната сила на бизнеса”. Благодаря на списанието за подкрепата, която ни оказва, тъй като идеята за създаването на Съвета се роди именно на първото издание на форума преди две години. Миналата година стартирахме и нов проект за Лидерска академия, в която лектори са служители на ръководни позиции от компаниите, които членуват в нашата организация. На тези срещи се обсъждаха различни теми, които вълнуват младите мениджъри – как дамите си проправят път към върховете в бизнеса, как се постига баланс между личния и професионалния живот, създаде се мрежа от контакти, споделяха се добри практики за междуличностните взаимоотношения.

През 2014 г., смятаме да надградим Лидерската академия, като я отворим за външна аудитория. Възнамеряваме да поканим жени от малкия и средния бизнес, чиито фирми нямат възможност да предоставят на служителите си обучение в сфери като кризисен мениджмънт, преговори и убеждаване, презентационни умения, развитие на междуличностните взаимоотношения и др.

– Кой е най-разпространеният мит за жените в големия бизнес?

– Вероятно има много митове по тази тема. Моето мнение е, че не полът има значение, а личностните качества на човека и желанието му да се усъвършенства и да върви напред. Именно в това ще се стремим да убедим всички дами, които ще се включат в различните инициативи, които планираме. Ние, членовете на Съвета, ще представим в Лидерската академия нашите лични истории и пътя ни до големия бизнес.

– Българката по-лесно ли стига до най-високите управленски позиции в сравнение с другите нации?

– Не бих се ангажирала с категоричен отговор на този въпрос, тъй като, вероятно, има различни мнения. Това, което със сигурност мога да кажа, е, че българките са талантливи и доказани професионалисти, които заслужават високи управленски позиции заради уменията и потенциала си. Неслучайно има много българки, които заемат световни лидерски позиции и са избрани на тях не заради пола си, а заради професионалните си и лидерски умения. Темата за дисбаланса в заеманите от мъже и жени ръководни  позиции е актуална през последните години. В резултат на това все повече компании прилагат свои вътрешни политики, чрез които да се увеличават възможностите жените да имат достъп до високи позиции също като мъжете. Такива политики има и в компаниите, които членуват в Съвета на жените в бизнеса. Тази тенденция вероятно ще се засилва и ще се развива положително в следващите години. А това в основата си означава водещ критерий за дадена позиция да бъде професионалната експертиза, а не полът.

– Как вашата организация ще помага на повече жени да успяват като топ мениджъри?

– Мнението на всички членове е, че това може да стане чрез представяне на разнообразни бизнес казуси, практики, включително и личен опит, свързани с различните аспекти на ежедневието на един мениджър. Това ще стане чрез всички тези инициативи, които споменах. А дамите от Съвета на жените в бизнеса в България  ще станат ментори на най-добре представилите се участници в Лидерската академия.

Венцислав Савов

Споделяне

Коментари

Последни новини

Първото издание на програма GRACE срещна 10 момичета от фондация „Арете“ с бизнеса
На 9 февруари се проведе първото издание на програма GRACE /Girls, Roma ambassadors for corporate empowerment/, която даде възможност на 10 момичета (ученици и студенти), преминали обучение във младежката фондация „Арете“, да гостуват в офисите...
Прочетете повече
Представители на СЖББ обсъдиха ползотворното българо – румънско сътрудничество в различни области с н. пр. Бръндуша Йоана Предеску
Миналата седмица Цветанка Минчева, председател на СЖББ, представители на управителния съвет и работните групи на организацията участваха в работна среща с румънската посланичка у нас – н. пр. Бръндуша Йоана Предеску. Дамите обсъдиха ползотворното икономическо...
Прочетете повече
Ползите от многообразието беше темата на втория модул на Академия за “Многообразие, равнопоставеност и приобщаване”
С примери и добри практики от работата си д-р Шърли Ноулс, главен директор „Разнообразие и приобщаване“ в технологичната компания Progress, Жаклин Цочева – директор „Корпоративни комуникации, регулаторни въпроси и устойчиво развитие“ в Кока-Кола ХБК България...
Прочетете повече