Ани Хира и Хюга гостуваха на Съвета на жените в бизнеса в България

  • Темата как да постигаме баланс и повече щастие на работното място предизвика голям интерес

Huga_aniКак да прилагаме ценностите и принципите на Хюга на работното място, така че да постигаме повече баланс и хармония, които стимулират постигането на резултати. Това бе темата на традиционната месечна Afterwork среща, организирана от Съвета на жените в бизнеса в България. Гост на срещата бе Ани Хира, която след дългогодишен богат опит в корпоративния свят, днес развива консултантска дейност с фокус върху Хюга.

Събитието на Съвета на жените в бизнеса в България и неговият гост предизвикаха огромен интерес. Близо два часа присъстващите в ресторант The View слушаха и дискутираха как Хюга може да бъде прилагана в офиса. „Чувствайки се добре приети, служителите и хората като цяло биват стимулирани да дават най-доброто от себе си“, каза Ани Хира.

По думите й Хюга, която произхожда като концепция и стил от Дания, няма директен превод, но може да бъде интерпетирана като усещане за уют и баланс – както вътрешен, така и в работната среда.  „Да бъдеш мениджър и да ръководиш хора изисква много усилия. Един от принципите на тази философия е липсата на йерарахия, но не в административния й смисъл, а в смисъл да не изтъкваш, че знаеш повече от другите и да си готов да чуваш различни мнения и да запазваш човешкото достойнство. Много е важно да можете да създавате предпоставки за среда на доверие, така че хората да се чувстват спокойни да изразяват себе си“, коментира Ани Хира. За нея също така е от значение да има условия хората да могат да споделят открито без да се чувстват застрашени или критикувани, а стимулирани и подкрепени. „Мениджърът трябва да има желание да слуша и да чува“, каза Ани.

Тя представи основните принципи и ценности на създадената от нея концепция Хюга БГ. Първият от тях е човечност и честност, които изискват смелост да признаем пред самите себе си колко сме готови да се приемем такива, каквито сме. Вторият е принципът за уют и комфорт, което означава да маркираме личното си пространство на работното място, но и да помним, че всеки от нас и всяка работна среда е уникална. Хюга предполага също така грижа и внимание в развитието, които изискват мениджърът да осъзнава кой служител от какво се нуждае в определен момент и да го подкрепя. За да се случи това е нужно да обръщаме внимание и да съобразяваме интересите, нуждите и възможностите за случване. Концепцията изповядва още две ценности: „автентичност и действие“ и „с хумор и в хармония“.

Ани Хира представи и Колелото на Хюга, а също така подчерта, че тази философия не призовава хората да работят по-малко или по-бавно, а да си дават пауза, когато достигнат критична точка, за да живеят по-осъзнато.  „Само когато ние се чувстваме добре със себе си може да съществува баланс във всичко останало – в семейството и работната среда. Много е важно също така да умеем да живеем “тук и сега”, за да присъстваме активно”, каза още Ани Хира.

В последвалата дискусия гостите на събитието на Съвета на жените в бизнеса в България споделиха, че са придобили нови знания и ще се опитат да прилагат ценностите на Хюга в личния и служебния си живот.

Споделяне

Коментари

Последни новини

СЖББ отбелязва европейския месец на многообразието 2024 с безплатно събитие за студенти
На 28 май Съветът на жените в бизнеса в България (СЖББ), в партньорство с Лидл България и Стопанския факултет към СУ „Св. Климент Охридски“, ще отбележи европейския месец на многообразието, традиционно честван през май, със...
Прочетете повече
13 менторски двойки се включиха в третото издание на програмата „Incredible Us – Успешни заедно“
След шест месеца на интензивна работа и обучения 13 менторски двойки завършиха съвместната програма на Съвета на жените в бизнеса в България и HPE Women at Work Bulgaria – “Incredible Us – Успешни заедно”. Третото...
Прочетете повече
Пазарно проучване, ценови тактики и маркетинг бяха темите на лекциите в BASE в края на април
Как се прави пазарно проучване? Как да определим цените на стоките и услугите, които предлагаме? Как да изградим и популяризираме собствен бранд? Отговорите на тези ключови бизнес въпроси, част от програмата на BASE – Благоевград,...
Прочетете повече