SoCyber с Професионална работилница по киберсигурност

So1
  • Какво е сигурна парола и как да реагираме при инцидент научиха присъстващите на събитието на Съвета на жените в бизнеса в България

SoКак да използваме безопасно интернет? Коя парола е сигурна? Защо трябва да правим резервни копия на информацията на компютъра си и как да реагираме, ако станем жертва на хакери? Тези и още много други така важни за нашето съвремие въпроси бяха тема на Професионалната работилница на Съвета на жените в бизнеса в България „Киберсигурност и социално инженерство в бизнеса и в личния живот“ с участието на Красимир Коцев и Евгения Григорова от SoCyber.

В продължилата близо два часа среща, двамата отговориха на десетки въпроси. В началото бе обсъждата темата за паролите. „Добрата и сигурна парола трябва да се знае само от потребителя, да не се записва на хартия, да е лесно запомняща се и често да се сменя“, обясни Евгения. Тя добави, че за да сме максимално защитени, трябва да включим в нея различни букви, цифри и символи.

Двамата с Красимир Коцев, който е основател на SoCyber, коментираха също така, че всяка компания трябва да има структурирана политика за сигурност.

Участниците в изключително интересната и полезна Професионална работилница научиха още как да предпазват компютъра си, а именно – да го „заключват“, когато стават от бюрото си, да не използват нелицензиран софтуер, да не използват намерено на улицата USB устройство и т.н.

Според Красимир и Евгения е много важно също така антивирусната програма, която човек използва, да е лицензирана. Те подчертаха и значението на това да се правят резервни копия. Те са изключително важни, за да запазим информацията си в случай на природни бедствия, миграция на хардуер, загуба на данни, злонамерен код и други непредвидени събития.

So2Двамата представители на SoCyber говориха и за феномена, наречен социално инженерство или изкуството да се манипулират потребителите, за да разкрият поверителна информация. Практикуващите този вид манипулация го правят чрез няколко метода – телефон, имейл, поща, на живо, чрез уебсайтове или кражба на самоличност.

За да се предпазим от подобен тип измами трябва да ограничаваме информацията, която споделяме, да проверяваме подателя на дадена информация, да му задаваме много въпроси.

Красимир Коцев и Евгения Григорова обясниха още как да реагираме при инцидент в мрежата – да има екип за реакция, да се направи оценка на случилото се, да се ограничат щетите, да се ликвидират и да се извлекат поуките.

Comments

comments

Comments

comments

Comments

Post a comment